En gåtur i kulda

Etter mye frem og tilbake inni hodet mitt så spurte jeg samboeren min om han ville være med på en liten gåtur. Grunnen til at jeg ikke var helt sikker på om jeg ville ta turen ut var så enkelt som dette. DET ER KALDT UTE. Allikevel frister det alltid å gå en tur og i dag var ikke et unntak. Så jeg tok med meg kameraet og fikk knipset noen bilder før det sa natta. Ja, plutselig var kameraet tom for strøm så det ble ikke så mange bilder som jeg håpet, men de bildene jeg fikk var veldig fine. Så la oss ta en titt på noen flere naturbilder.

Disse bildene ble jeg utrolig fornøyd med. Lyset er jo helt perfekt og landskapet er nydelig som alltid. Når solen skinner og himmelen er blå så blir det noen praktfulle bilder av naturen. Enten det er snø eller ikke så hjelper det med blå himmel og flott sollys. Noe av det peneste jeg vet å ta bilde av om vinteren er trær eller nærmere bestemt konglene som henger på trærne. Og når solen skinner og lyser opp dem så blir det jo nydelige bilder. I dag var jeg så heldig og fikk slike bilder så da måtte jeg jo vise dere dem også.

Dette er grunnen til at jeg elsker å ta bilder med kameraet. Zoomen er helt unik og et tre som står flere hundre meter borte kan jeg zoome inn på og få tatt nærbilder av konglene. Helt utrolig hvor bra kvalitet det er på bilde selv med over 60x zoom. Når jeg zoomer litt med mobilen så blir det kornete med en gang, men ikke med kameraet. Så dette kameraet er jeg veldig i.

Nærbilder av humler/sommerfugler/blomster derimot er ikke like bra. Eller så er det bare jeg som ikke vet hvordan jeg skal bruke det til å ta bra nærbilder, men det trenger jeg ikke fordi det er mobilen veldig flink til. Så jeg har mobilen til en type bilder og kameraet til andre type bilder.

I dag ble det bilder med kameraet fordi jeg trengte zoom og været var helt perfekt. Vel, hvertfall for bilder. Ikke like greit å gå ute i fordi det var en veldig sur vind som blåst rett igjennom meg og stivnet kroppen, men det var verdt det for å vise dere hvor vakkert det er her når solen treffer snøen.

Følg bloggen på facebook HER for flere naturbilder og mye annet spennende.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg