En fullstappet timeplan

I dag var ikke været like flott som det har vært de to siste dagene. Ikke misforstå meg. Det er sol, men det er også litt overskyet. Så derfor tenkte jeg å starte rett på dagens oppgaver. Jeg har nemlig satt opp en plan for dagen. Først skal jeg bli ferdig med å ta oppvasken. I går fikk jeg skyldt mesteparten, men det må jo også vaskes med såpe. Det er jo det som er kjedelig med å ikke ha noe oppvaskmaskin. Man får veldig mye mer å gjøre, men det er jo ikke akkurat første stedet jeg har bodd uten oppvaskmaskin. Så da skal jeg gjøre det i løpet av dagen.

Også må det jo planlegges litt. I går fant jeg et par ting jeg har lyst til å bake, men jeg må jo ha mer enn som så. Derfor skal jeg gjøre ferdig den jobben i dag også. Så det er litt jobb foran meg. Heldigvis har jeg fått sovet en del i natt og er klar for en ny dag. Bare jeg får i meg litt frokost nå så er det rett på oppvasken.

Også er morgendagens planer også satt. Da blir det nemlig en hel bakedag. Jeg er veldig spent på hvor mye jeg klarer å få bakt, uten å ødelegge ryggen. Og siden jeg skal bake allerede i morgen så må jeg jo ha alle oppskriftene klare. Så da blir det ekstra viktig å jobbe effektivt i dag og bruke tiden så godt som mulig. Hvis ikke må jeg bruke morgendagen til det og da blir jo mye av tiden borte til det som jeg kan bruke på baking. Det hadde jo vært veldig kjedelig.

Disse to dagene har med andre ord en  fullstappet timeplan. Så da får vi se hvor mye vi får gjort og hva mange deilige oppskrifter jeg få til bloggen i løpet av morgendagen. For hvis jeg klarer å lage så mye at jeg dekker et par uker, er det mye enklere for meg å ta en lang skogstur til helgen. Da slipper jeg å tenke på at jeg har mye annet som må gjøres også. Derfor er det veldig kjekt å la opp masse forskjellig på en gang. Og da lager jeg så klart ting som kan puttes i frysern. Så da får vi satse på at jeg klarer å lage hvertfall 4 oppskrifter i løpet av morgendagen. Det kommer hvertfall til å bli utrolig gøy. Jeg er veldig glad i å bake, som dere sikkert har lagt merke til.

Nei, nå får jeg vel begynne på oppvasken sånn at kjøkkenet er klart til i morgen. Og hvis folk lurer på om jeg savner oppvaskmaskin så er svaret: Det har jeg faktisk ikke tenkt så mye på. Hvis jeg skal tenke på det så er det jo en selvfølge at livet ville vært mye enklere med en oppvaskmaskin, men siden vi ikke har det så tenker jeg ikke over det. Faktisk har det bare blitt en vane å vaske opp for hånd.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg