En fin og travel dag

Og så var dagen i gang. Jeg startet med frokost og tablett med once upon a time på som vanlig. Så begynte jeg å rydde stolen som står ved kjøkkenet. Der satte jeg det flotte nisseparet som vi fikk av moren til samboeren min. Og så var det bare noen småting som måtte ryddes oppi kassene som skal inn i boden. Jeg har også fått hengt opp en klesvask så nå begynner det å hjelpe litt på skittentøyskurvene også.

Nå tenker jeg å slappe av litt, men i løpet av dagen så har jeg veldig lyst til å ta meg en liten tur ut. Det begynner å bli en stund siden jeg var på tur nå sist så jeg savner naturen og den friske luften. Jeg skal også prøve å få på plass resten av julepynten. Jeg har ikke så mye igjen nå, men det må jo på plass. Det er ikke veldig mye julepynt, men den julepynten jeg har syns jeg er veldig fin. Selvsagt skulle jeg ønske at jeg eide mer. Særlig litt større ting som kunne stått på gulvet. Det er 2 store figurer som jeg har fått av brodern og familien. De er jeg veldig glad i, men det er definitivt plass til mye mer av det. Så lenge de er søte som disse. Bare se her.

Faktisk har jeg lett etter noe sånt som kan stå ved juletreet, men de få jeg har funnet er så dyre og jeg har ikke råd til å bruke mange hundre kroner på en figur. Ellers så hadde det jo vært veldig koselig med de pakkene med LED lys, men i år skal vi jo ha ekte pakker under treet så da trenger vi jo ikke de. Noe annet jeg syns er veldig fint, som vi ikke har er sånn pynt rundt juletrefoten. I tillegg har jeg lyst på flere små julehus og figurer til den lille byen min. Det er ikke mye til by når den bare har 5 hus totalt. Kanskje jeg finner noe fint på salg etterhvert. Hvis ikke er det jo også veldig fint som det er nå. Jeg har jo mange år på å kjøpe inn julepynt.

Så der har dere altså planene mine for dagen i dag. Og dere skal så klart få se alt sammen når jeg er ferdig med å pynte. Jeg vil bare få opp juletreet og pynte det før jeg viser dere resten. I fjor hadde vi juletreet ved siden av tven, men det er det ikke plass til i år. Så da skal det stå ved siden av kjøkkenvinduet (mellom kjøkkenet og stua). Vel, dere får hvertfall se det når jeg er ferdig.

Det er mye jeg ikke har som kanskje mange andre ser på som helt nødvendig, men sånn går det når man ikke har råd til å kjøpe alt på en gang. Jeg savner juleputer, lysestake til vinduet og en løper til stuebordet. Det er sikkert mange andre ting også, men det er hvertfall ting jeg savner som jeg syns er ekstra koselig til jul. Jeg elsker å dekorere inne. Ute derimot er ikke fult så viktig. Dessuten har vi ikke eget hus så det er jo begrenset hva man kan dekorere med også. Derfor syns jeg det er ekstra koselig med all pynten vi kan pynte med her inne.

Følg bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg