En fantastisk tur i skogen

Jeg vet jeg sa jeg bare skulle gå en liten tur, men det ble faktisk 4 km i dag. Plutselig havnet jeg langt borti her og da måtte jeg jo gå hjem igjen også, men selvfølgelig tok jeg meg en skikkelig pause når jeg kom tilbake til badeplassen. Det er et veldig fint sted å slappe av. Så jeg satt der og drakk litt vann før jeg gikk hjem igjen.

Også skjedde det utrolig mye koselig på turen i dag så jeg tenkte jeg skulle fortelle dere litt om bildene nedenfor. Ikke alle bildene er like god kvalitet, men jeg har allikevel lyst til å vise dere dem fordi det er koselige bilder.

På første bildet er det et ekorn. Jeg fikk øye på den da den klatret nedover treet, men så fikk han øye på meg og løpte opp på greina han sitter på. Han så meg en stund og jeg så på han, men så løp han videre. Utrolig flotte er de hvertfall!

Bilde nummer 2 er også litt spesielt. Jeg prøvde å få bilde av denne sommerfuglen, men den ville ikke sitte stille. Plutselig flyr den bort mot mobilen min som jeg holder for å prøve og ta bilde av den før den setter seg ned rett foran meg. Jeg fikk 3 fantastiske bilder. Dette er da et av dem. Ganske spesielt, syns jeg. Det ble veldig vakre bilder da!

Bilde nummer 3 er av en blomsterbukett. Det er veldig vakkert at folk har plukket blomster og legger de rundt på steder i skogen som folk kan ha glede av dem. Det har vært en bukett her før som var visnet og nå har det vært noen å byttet den ut med nye blomster. Så mye kjærlighet og glede folk ønsker å spre. Det syns jeg er utrolig vakkert.

Så er det bilde nummer 6. Jeg satt på berget ved vannkanten og hørte plutselig noen bjeller som raslet inni skogen. er det sauer i skogen? Tenkte jeg og snudde meg. Der kommer det mor og barn ut av skogen. Så utrolig nydelige. Hvordan det lille lammet løpte etter moren sin smeltet hjertet mitt. Så vakre. Desverre ville dem ikke komme bort til meg. De fortsatte nedover veien og jeg ville ikke gå etter dem bare for å få bedre bilder. Selvom jeg lurer på hvor de kom fra og om de kommer seg trygt hjem igjen. Det håper jeg virkelig de gjør!

Og hva er vel en tur uten selfies? Vel, i mitt tilfelle er det som regel en vanlig tur.

Grunnen til at jeg tok en lengre tur enn planlagt er fordi det er så utrolig flott vær og jeg følte meg ikke så ille i kroppen. Derfor tenkte jeg hvorfor ikke ta en litt ekstra tur, utforske litt mer av skogen. Det endte opp med å hoppe over en liten bekk, gå forbi et boligfelt og ende opp ved siden av en skole borte her. Heldigvis var veien hjem igjen mye bedre. Jeg fant ut hvor den siste veien fra badeplassen går (til skolen) og jeg fikk skikkelig god mosjon opp noen bakker.

Når jeg endelig hadde kommet meg hjem så gikk jeg i dusjen. Etter en sånn tur så trengte jeg det virkelig. Så her sitter jeg da, utslitt og klar til å slappe av. Jeg leste litt i boka jeg har valgt ut, før jeg gikk tur og den er veldig spennende fra første side. Det blir spennende å se hvordan denne boka er videre. Jeg tenkte faktisk å lese litt i den nå sånn at beina mine får slappet av. Så får vi vel bare vente og se hva som skjer videre i dag.

Husk å følg bloggen på facebook HER. Så slipper du å gå glipp av noen innlegg.

4 kommentarer
      1. Aw så fint å høre at bildene gjorde deg glad. Ja, naturen er utrolig vakker. Jeg føler meg veldig heldig som får gå i så vakker natur og oppleve alt dette.

    1. heisann.
      Fin blogg du har der.
      Naturen, skogen og dyrene som bor der, er svært viktig.
      Vi må lære fra tidligere feil, som menneskene har gjort.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg