En ekkel opplevelse

I går lå jeg på sofaen og jobbet med mobilen min liggende foran meg. Plutselig ser jeg noe bevege på seg 15 cm fra mobilen. Jeg kikker bort og ser en edderkopp på størrelsen med en golfball. Selvfølgelig beveger jeg meg sakte bort fra sofaen, grøsser og tenker “så det er denne tiden av året igjen”. Sånne kvelder som dette gjør meg veldig sliten fordi jeg må jo ta denne edderkoppen og den er så kjapp. Etter det så hadde jeg følelsen av at den krabbet rundt på meg.

Når det kommer til edderkopper så er jeg ikke redd dem, jeg syns de bare er skikkelig ekle. Jeg verken skriker eller skvetter når jeg ser en edderkopp, men det betyr jo ikke at jeg liker dem. Før derimot var jeg hysterisk. Enten det var snakk om edderkopper, møll eller hva som helst som hadde kommet seg inn på soverommet mitt. Da var det ned til mamma og jeg gikk ikke opp før hun hadde tatt den. Litt sånn som jeg har det med veps nå. Da jeg bodde hjemme hos moren min sist så kom de inn på rommet mitt, særlig når jeg var opptatt med noe annet. De var nesten oppi fjeset mitt da jeg så dem var kommet inn. Fordi jeg alltid satt med musikk på øret så var det ikke så lett å høre dem. Så jeg spratt opp i panikk, rygget ut døra og 2 ganger holdt jeg på å falle ned trappa. Jeg har sett hva et vepsestikk kan gjøre og jeg aner ikke om jeg er alergisk. Det er ikke akkurat noe jeg har lyst til å teste ut, for å si det sånn.

Så da vet dere hva som gjør meg redd. Jeg kan takle edderkopper, møll og alt det der, men kommer det en veps i nærheten av meg så flykter jeg. En liten storytime fra meg, men grunnen til at jeg forteller dere alt dette var i grunn fordi jeg ikke fikk sove før kjempe sent. Det betyr jo også at jeg sov ganske lenge utpå dagen. Jeg følte meg så utslitt og ødelagt da jeg våknet, men det begynner å løsne litt nå. Så da kanskje jeg orker å få gjort noe i dag. Hva det blir vet jeg ikke ennå, men jeg har litt lyst til å enten bake eller finne frem en hobby. Og når vi først snakker om hobby så venter jeg fortsatt på tingene mine jeg har bestilt til min nye hobby. Jeg har så lyst til å fortelle dere hva det er og ikke minst begynne, men da må jeg få resten av greiene. Håper virkelig det kommer snart fordi jeg kan nesten ikke vente.

Hvordan dagen i dag blir får vi nesten se litt på. For jeg klarer ikke sette meg et mål for dagen når kroppen min ikke er helt oppegående og det ikke er lenge siden jeg stod opp. Jeg vet hvertfall én ting og det er at jeg må sjekke hvordan det går med alle plantene og ta bildene til morgendagens innlegg. Dette har jeg gledet meg veldig til. Du vil ikke gå glipp av det.

Følg meg her:

Facebook
Instagram
Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg