En av de bedre dagene

Wow! Dagen er bare halvveis og jeg har vært på tur med samboeren, vi har spist tacobaguett, spilt brettspill, jeg har brettet sammen klærne på tørkestativet, hengt og vasken fra i går kveld OG satt på en ny vask. Jeg føler meg skikkelig bra i dag. Vurderer å hvertfall begynne på oppvasken og se hvor mye jeg klarer å få unna i dag. Eller så går det egentlig veldig bra. Jeg har nok energi i kroppen, jeg er glad og arbeidslysten er til stede. Dagen kunne ikke vært mer perfekt. For selv dette husarbeidet blir gøy når både kroppen og hodet har det greit. Da er det lett å bare sette i gang med noe. Og det beste av alt er jo når man ser resultatet av at det blir ryddigere her.

Så da tenker jeg at det blir litt rydding og vasking nå også kan jeg ta en pause etterpå. Da tenker jeg at det blir vannmelon også kan vi ta middagen litt senere i dag. Det blir noe helt enkelt i dag så da går det an å bruke mesteparten av energien på husarbeid.

Det er en god del å gjøre her og jeg håper egentlig jeg får gjort mest mulig før vi reiser. Det er jo mye koseligere å komme hjem til et ryddig hus. Også får jeg holdt kroppen min i aktivitet, noe som er veldig viktig. Om man går turer og holder seg i aktivitet så er det mye enklere å holde fibromyalgien i sjakk, hvertfall om sommeren. Så det er stort sett det jeg holder på med. Jeg prøver å lytte til kroppen, finne ene balanse og få denne kroppen til å være mer samarbeidsvillig. Akkurat som med psyken så krever det ganske mye arbeid, men jeg føler at jeg har blitt flinkere til å holde meg i aktivitet og lytte til kroppen. Det er bedre med 20 pauser i løpet av en dag enn å måtte ligge i 2 uker fordi man har pushet kroppen sin alt for langt. Ja, det har skjedd noen ganger. Jeg var ikke veldig flink til å lytte til kroppen før og jeg lå veldig mye med smerter og utmattelse. Heldigvis har jeg kommet ganske langt siden da og jeg har mye mer tålmldighet til kroppen min enn jeg har hatt noen gang.

Da er det egentlig bare for meg å fortsette med den gode jobben. Jeg jobber veldig mye med meg selv hver eneste dag og jeg gjør alt for å bli frisk. Når det kommer til det psykiske så prøver jeg å finne ut nye måter å pushe meg selv på. Jeg tar et steg av gangen og gjør alt jeg kan. Det eneste som står i hodet mitt er å bli frisk. Jeg har ikke lyst til å leve med alle disse problemene så jeg jobber og jobber. Finner en balanse i livet mitt som fungerer for fibromyalgien ogsæ bare kaster jeg meg ut i alt det angsten min ikke liker. Er det noe jeg ikke bryr meg om lengre så er det hvordan angsten prøver å styre meg. Jeg tar kontrollen og jeg skal bli kvitt dette marerittet. Dette innebærer mye grtåing, angstanfall, panikkanfall osv. men det er så verdt det. Når det kommer til fibromyalgien så er det ikke så enkelt. Jeg kan ikke pushe kroppen så mye jeg vil, men jeg kan lære meg hvordan jeg skal leve med det og finne den balansen slik at jeg ikke blir liggende i senga med vondt.

Så nå tenker jeg at det er på tide med litt oppvask. Kroppen føles klar og jeg er hvertfall veldig klar. Jeg vil bare ha dette bort nå. Så da blir det kjøkkentjeneste på meg resten av dagen.

2 kommentarer
    1. Lurt å gjøre en del, og heller flere pauser som du sier. For gjør man litt, går turer osv så er det så godt for hjernen og tankevirksomheten også. Man får slappet av mer DER merkelig nok, når kroppen gjør sitt 🙂 Ha en fin dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg