En annerledes jul

I dag holder jeg på med de 4 siste julekulene fra eske nr. 2. Jeg kommer til å vise dere hvordan disse blir når alle er ferdig. Også kommer jeg til å lage enda flere fordi jeg fant så mange fine på Pintrest som jeg har lyst til å male. Det å sette og male disse julekulene har vært utrolig gøy så jeg kjøpte noen flere. Jeg vet at jeg ikke har utrolig mange julekuler og en del av de jeg har er ikke noe fine. Så derfor tenkte jeg det er bedre å lage mange som vil passe perfekt på juletreet og som faktisk gjør at juletreet har kuler med motiver vi liker.

Det kjedeligste jeg vet er ensfargede julekuler. Fargen kan være så fin den bare vil, men det hjelper ikke på hvor kjedelig juletreet blir. Så når jeg kunne begynne å handle juletrepynt så kjøpte jeg ballerinaer, en donut, en hund og en bil. Jeg kjøpte ting som andre kanskje mener at ikke har noe på et juletre å gjøre, men for meg passet det perfekt. Så det å male mine egne julekuler har virkelig vært gøy og jeg gleder meg masse til jeg kan henge dem opp på juletreet. Faktisk skulle jeg ønske at juletreet bare kunne settes opp med en gang, men det er jo litt for tidlig ennå. Heldigvis, for jeg er jo ikke ferdig med å male enda og jeg har 100 idéer til flere motiver på julekulene.

Jo flere julekuler jeg maler, jo mer spent blir jeg på årets juletre. Og hvem vet, kanskje julestemningen kommer og lager en helt fantastisk jul. Jeg har gruet meg sånn til jul, men etter at jeg begynte å male på disse julekulene så har den fryktet blitt mindre. Den er der så klart, men absolutt ikke like ille. Kan 2020 faktisk komme med noe bra? Vi får vente og se. Jeg skal hvertfall gjøre det beste ut av resten av dette året. Kanskje 2020 er det året jeg kjemper for å få tilbake julestemningen?

En ting er hvertfall sikkert og det er at jeg skal gjøre det beste ut av julen og tiden før. Er det noe som ikke skal klare å stoppe lykken min så er det corona! Jeg er lei av alt som ødelegger dagen min og humøret mitt. Sånn har jeg hatt det hele livet og jeg er lei av det. Så hvis alle jeg er glad i holder seg trygge så kan alle få feire jul igjen. Det blir en annerledes jul, men vi kan fortsatt gjøre det beste ut av det vi har og de vi har rundt oss. For meg betyr det mye mer at de jeg er glad i har det bra enn at vi skal utsette hverandre for smitte ved å reise og være sammen. Derfor gjør jeg alt jeg kan for å få en best mulig jul her hjemme.

Nå skal jeg lage middag og bli ferdig med julekulene sånn at dere kan få se dem i løpet av dagen eller i morgen.

Følg bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg