Eggsalat oppskrift

Endelig hadde jeg energi og ork til å lage en skikkelig god frokost. Jeg har jo faktisk snakket om å lage eggsalat en god stund nå, men jeg har ikke fått gjort det før nå. Det betyr jo da at jeg kommer med en oppskrift til dere. Og jeg må bare si at denne eggsalaten ble utrolig god. Jeg elsket den. Tidligere har jeg ikke vært så flink til å spise egg, men med denne oppskriften her så kommer jeg definnetivt til å spise mer egg. Det er ikke det at jeg ikke syns det er godt, men jeg blir veldig fort lei av smaken. Derfor er det veldig fint å ha noe så godt som eggsalat på baguetten enn å bare lage f.eks egg og bacon. Så om du vil at egget til frokost skal smake ekstra godt så bør du prøve ut denne oppskriften.

Du trenger:

6 hardkokte egg

1/2 pk majones

Salt

Pepper

Chilipulver

Slik gjør du:

Mos de hardkokte eggene med en gaffel.

Bland alt sammen i en bolle.

Ha gjerne spekeskinke eller bacon til.

Jeg hadde desverre ikke spekeskinke eller bacon tilgjengelig, men jeg pyntet med tomat, paprika og fersk oregano. Det blir plutselig mye koseligere å spise når man pynter maten eller gjør litt mer ut av det. Så håper jeg dere syns det smaker. Jeg syns det var veldig godt, men jeg skulle ønske jeg hadde enten rødløk eller vårløk som jeg kunne finhakket og blandet inn i eggsalaten. Da hadde jeg fått en enda bedre smak. Desverre hadde jeg ikke det i kjøleskapet nå så da ble det ganske basic eggsalat, men det betyr jo ikke at dere ikke kan tilsette det. Med rødløk/vårløk så vil eggsalaten løftes og gi en frisk smak. Det er hvertfall noe jeg skal prøve neste gang jeg skal lage eggsalat.

Følg gjerne bloggen på facebook HER

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg