Effektivitet

Akkurat nå sitter jeg egentlig å jobber på med alt som må være ferdig før helgen. Jeg har nok lagt litt mye jobb på meg selv i dag, men foreløpig har jeg full kontroll. Samboeren min måtte slappe av/sove i dag sånn at han er kalr for morgendagens kjøretur. Jeg har jo ikke førerkort så han må jo kjøre hele veien, men bare han får hvilt ut så skal det gå bra. Og i mellomtiden har jo jeg stillhet til å jobbe uforstyrret. Noe jeg faktisk trenger om jeg skal få gjort alt jeg skal. Så her skrives det så tastaturet brenner.

I tillegg til alt som må gjøres på pcen så har jeg jo en del ting som må gjøres ellers. Heldigvis har jeg fått gjort ganske mye av det også. Plantene har allerede blitt vannet og jeg har fått tatt alle bildene jeg trenger til morgendagens planteoppdatering. Så det er jo klart nå. Jeg har også fått pakket ned alt av ladere, powerbank, kamera, selfiestang. Ja, alt mulig som jeg trenger for å få filmet og tatt bilder til bloggen, youtube og instagram. Ikke nok med det, jeg har faktisk klart å få i meg mat i dag. Det er ikke dårlig. Når jeg kommer i jobbmodus så glemmer jeg helt å spise. Du kan spørre hvem som helst som jeg har jobbet med. Er det ikke faste spisepauser så glemmer jeg helt kroppen faktisk trenger bensin og det er jo et problem, men jeg har jo tusen ting i hodet samtidig. Alt som må gjøres har alltid kommet først. Jeg har alltid tenkt at jeg kan spise når jeg er ferdig med det jeg skal, men det går jo ikke. Så når har jeg bestemt at hvis jeg ikke er ferdig med det jeg skal før kl.16:00 så må jeg uansett ta en pause og lage middag. For det går ikke an å gå en hel dag uten mat.

Hva er det egentlig som gjenstår nå? Jeg må gå igjennom sminken min og finne ut hva jeg skal ha med meg. Heldigvis har jeg en egen sminkeveske jeg kan bruke til reise sånn at jeg slipper å ta med meg en stor sminkeveske full av sminke, også bruker jeg kanskje 5 av produktene. For det skal faktisk ikke så mye sminke til for at jeg skal være fornøyd med looken. Det er bare så mye annet man må ha med. Som f.eks hårbørste, tannbørste, shampoo/balsam osv. Ja, dere som har pakket til reise før vet jo at det krever ganske mye forskjellig og ikke bare klær, men jeg kommer nok i mål i løpet av dagen.

Dagen i dag er nok litt kaotisk i hodet mitt, men det er faktisk da jeg er mest effektiv. Om jeg bare skal gjøre én ting så tar den ene tingen mye lengre tid enn om jeg har 20 ting som må gjøres. Dere skulle bare viste hvor mye jobb jeg faktisk har fått gjort på disse timene. Jeg er skikkelig fornøyd med dagens innsats. Også er det så deilig å tenke at i morgen skal jeg bare sitte i en bil og kose meg med flott utsikt og sommerfugler i magen. Når vi er fremme så skal vi bare slappe av og forhåpentligvis finne et sted med god mat. Da er det jo helt greit at det er kaos i dag. Er det ikke alltid litt kaos før man skal dra på ferie?

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg