Dyr i bilder

Jeg er jo veldig glad i å ta bilder av dyr. Og når jeg går igjennom alle disse bildene mine så finner jeg jo både det ene og det andre. Det er svaner, ender, humler, sommerfugler osv. Så da blir det litt forskjellige bilder i dette innlegget. For plutselig har det dukket opp en sommerfugl i hagen eller så har det vært svaner og ender på badeplassen. Vi har også møtt på noen dager når vi skulle opp til Haglebu, jeg og mamma. Og jeg knipser jo bilder så fort jeg får muligheten til det. Jeg har jo til og med gått ut av bilen på fjellet bare for å ta bilder av steder jeg syns det fine ut. Så det er jo veldig mange muligheter når man er glad i å ta bilder og har et lite øye for detaljer og hva som kan bli fint på bilde. Sommerfugler blir jo veldig fint på bilde, men det krever litt tålmodighet for plutselig beveger dem på seg. Det samme gjelder humler. Jeg brukte lang tid før jeg fikk et bra bilde av ei humle. Sikkert 50 uklare bilder i løpet av den tiden jeg stod å prøvde og få et bilde av humla. Da må man smøre seg med tålmodighet for sånne ting tar tid om kameraet ikke tar fine bilder når ting er i bevegelse. Heldigvis har jeg god tålmodighet selvom jeg har litt av et temperament til tider. Så det har faktisk blitt noen bra bilder av både humler, sommerfugler, sauer og fugler i løpet av de få årene jeg har hatt dette kameraet.

Det er så mange fine bilder. Jeg har lyst til å ramme inn alle, men da tror jeg vi får et lite problem med plassen på veggene her hvis jeg skulle hatt alle bildene hengende på veggen. Nå er det jo noen bilder rundt i leiligheten og det syns jeg er veldig koselig. Når jeg får bilder på veggene så føles det med en gang litt mer hjemme.

Jeg er veldig sånn at jeg heller vil ha bilder jeg selv har tatt fordi dem betyr noe for meg. Det finnes en historie bak hvert bilde og det er det som gjør de så spesielle. Så jeg kunne aldri tenkt meg å kjøpt et bilde og hengt på veggen. Jeg har sett mange flotte bilder som folk har hatt hjemme hos seg og det er jo utrolig fint, men det hadde nok ikke gått hos meg, ikke i mine øyne hvertfall. Det å ramme inn sitater for eksempel er ikke helt min greie og det er jo fint at vi ikke er like alle sammen. Man dekorerer forskjellig og møblerer forskjellig. Det ville jo vært kjedelig om alle hus så like ut innvendig. Jeg liker å henge opp mine egne bilder som jeg har tatt selv og andre liker kanskje å kjøpe store lerret eller ramme inn sitater. Fint blir det jo uansett.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg