Du gjør meg kvalm!

Jeg syns det bare blir flere og flere voksne mennesker som oppfører seg skikkelig stygt på sosiale medier. Alle kommentarer jeg har fått som jeg ikke syns noe om har vært fra godt voksne mennesker. Aldri har det vært yngre som har slengt dritt og det sier jo en god del. Nå er det kanskje på tide å skjerpe seg og lære litt av de som er yngre. For sånn som noen oppfører seg på nettet er ikke akseptabelt. Da snakker jeg ikke bare om meg. Helt ærlig kunne jeg ikke brydd meg mindre om hva andre sier om meg, men jeg vet at jeg ikke er den eneste. Og vet dere hva slike kommentarer kan gjøre med et menneske!? Vel, hadde dere vist det så ville dere nok skammet dere over hva dere driver å skriver på nettet.

Kort fortalt kan stygge kommentarer føre til selvmord. Du tenker kanskje at hvis en person ikke klarer å høre en såkalt ærlig kommentar så burde vedkommende få seg en ryggrad. Ja, voksne mennesker tenker faktisk at såpass burde man tåle. Skal jeg fortelle dere hva jeg syns om slik oppførsel? For jeg begynner å bli ganske lei av å se voksne mennesker som ikke klarer å oppføre seg. Jeg syns at det disse voksne menneskene gjør mot andre er motbydelig. Du kan ikke vite hvordan en person har det, hva en person har gått igjennom eller hvor mye en person takler å høre av negativitet. Så det at en voksen person sitter og skriver stygge ting på nettet gjør meg rasende. Og at jeg ikke bryr meg om hva du sier til meg betyr ikke det at det er greit at du er spydig, frekk og slem i mitt kommentarfelt.

Jeg har fått ganske mange grusomme kommentarer som jeg ikke har brydd meg med. Klart jeg kan syns det er kjipt i det jeg leser det, men så rister jeg det av meg. Ikke alle har den styrken at de klarer det. Og jeg ser stadig på sosial medier at unge har fått stygge kommentarer for ting dem har lagt ut. Når skal det stoppe? Vil folk noen gang forstå at dette faktisk kan få grusomme konsekvenser som man ikke kan endre på!? Bare fordi et menneske har lagt ut noe så betyr ikke det at du har rett til å være en komplett idiot mot denne personen. Disse grusomhetene må vi stanse for det skader så mange.

Mennesker tar sitt eget liv fordi dem syns det er for tøft å leve. Slike kommentarer kan og er faktisk i mange tilfeller det siste dyttet som en person får før de tar sitt eget liv. Man kan trygt si at livet til et menneske kan ligge i dine hender når du velger å kommentere på et bilde, en video eller et innlegg. Velg ordene dine varsomt fordi du vet ALDRI hva vedkommende går igjennom eller hvor nærme de står fra kanten av stupet! Du kan tro hva du vil, men det er faktisk din feil om du skriver en stygg kommentar og vedkommende ikke takler det. Ord er like skarpe som en kniv, tenk på det neste gang du sitter foran et tastatur eller skal lukke opp munnen din.

Respekter at andre ikke er som deg. Enten det er utseende, kjærlighet eller personlighet. Vi er like mye verdt, like mye rett til å legge ut ting på nettet og vi føler det samme. Og jeg er helt sikker på at du ikke ville likt å bli kalt stygge ting eller blitt fortalt at du ikke var god nok. Ikke si noe til andre som du ikke vil at andre skal si til deg. Se deg selv i speilet før du dømmer andre! For vi har alle feil og mangler. Det gir oss derimot ingen rett til å peke ut andres feil eller tråkke andre ned i gjørma for å føle oss bedre selv. Har du problemer så gjør noe med de og ikke dytt dem på andre. For hvis du hadde følt deg lykkelig så ville du ikke hatt noen grunn til å slenge så mye hat til andre. Noe å tenke på!

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

4 kommentarer
    1. Veldig bra skrevet, godt innlegg som burde bli lest av mange. Det er mange voksne som bare ser det rett foran nesetippen og tenker ikke når de skriver en kommentar, og heller ikke utfallet av den kommentaren for den som får den.

      Ønsker deg en kjempefin dag.

      Klem fra meg til deg.

      1. Tusen takk. Det betyr utrolig mye. Del gjerne videre. Det ville jeg satt utrolig stor pris på. Som du sier er dette veldig viktig og burde bli lest av mange. Håper du får en helt fantastisk dag. Stor klem tilbake. <3

    2. Jeg tenker på all mobbing blandt barn vi opplever i skolen. Det slutter aldri før voksne stopper det hos seg selv først.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg