Distrahere meg med film og bok

Nå er jeg så utslitt at halvparten kunne vært nok. Og hva har jeg gjort? Jo, jeg har sett på Totoro, grått en million tårer og lest litt i boka. Jeg orker bare 6-7 sider av gangen, men det hjelper hvertfall på hodet å kunne dykke inn i en fantasiverden. Selvom boken er ganske dyster og handler om mord, så er det fortsatt en mulighet til å rømme vekk fra virkeligheten. Av og til må jeg bare ta en pause fra alt sammen. Ikke at livet mitt i seg selv er kjipt. Faktisk er jeg ganske fornøyd med alt som har skjedd. Jeg har en god mann, et sted å bo og jeg får hjelp med psyken. Nei, problemet er inni hodet. Rettelse, problemene. Jeg har ikke bare et problem som sliter i meg, men akkurat i dag er det største problemet sorgen og savnet.

Så jeg prøver å holde hodet opptatt med film og lesing. Jeg har ennå ikke gått den turen og jeg tror faktisk jeg må vente. Kanskje jeg klarer i kveld. Bare en liten tur ut. Det kan hjelpe masse. Jeg kunne jo i det minste gått ut med søppel eller sett i postkassa.

Dagen i dag er veldig tung og jeg vet ikke om morgendagen blir noe bedre. Jeg får bare gjøre det beste ut av dagene så kommer nok bedre dager snart. Det er hvertfall lov å håpe. Slik holder man motet oppe på tunge dager.

I dag skjer det altså veldig lite. Jeg vil egentlig bare sove bort dagen, men det beste jeg kan gjøre er å distrahere meg selv med Netflix og bok. Desverre krever det en del energi når jeg skal lese så da blir det mest film. Heldigvis har jeg lagt til mange filmer jeg kan se. Bra jeg gjorde det her om dagen sånn at jeg slipper å bla igjennom mange filmer for å finne noe jeg liker. Viste dere at man bruker mellom 30 minutter til 1 time bare for å finne en film å se på? Det er ganske sykt, men sant. En gang så jeg på klokka og da hadde jeg brukt 1 time før jeg hadde funnet en film. Sprøtt hva vi bruker tiden våres på. Og jo mer man har å velge mellom, jo vanskeligere er det å velge.

Uansett. Jeg føler meg ikke noe særlig bra nå, men hvis jeg føler meg bedre så tenkte jeg å bake. Vi får vel bare vente å se hvordan denne dagen fortsetter. Frem til nå har det gått både opp og ned, mest ned. Heldigvis vet jeg at selvom dagene nå føles så mørke så finnes det bedre dager rett rundt hjørnet. Det er vel bare for meg å ligge her og vente til de kommer. Tenke positivt, puste med magen og gjøre det beste ut av det verste.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg