Dette var min halloween

Min halloween skulle være helt rolig og avslappende, så det er ikke VELDIG mye å fortelle om dagen i dag. Jeg vil allikevel fortelle dere om dagen og hvordan jeg faktisk har hatt det. For denne dagen ble virkelig fin og morsom. Nå er det endelig halloween. Noe jeg har gledet meg veldig mye til. Første året jeg bodde her så hadde vi ikke noe godteri å gi ut og i fjor kom det ingen. Så vi har faktisk ikke hatt den koselige “knask eller knep” gjengen på døra her. Vel, det var før i dag. Vi fikk så mange flotte barn på besøk og de elsket jo at jeg hadde sminket meg til halloween. Ja, jeg fikk en god del kommentarer på makeupen min og jeg fikk se mange flotte kostymer i dag også. Så jeg tenkte jeg skulle fortelle litt av det de søte barna sa når jeg åpnet døra.

Det var en liten gjeng med barn som ble veldig overrasket over at jeg åpnet døra med fult kostyme. Så jeg fikk jo en liten chat med dem før de gikk videre og slik gikk den:

– Hvem har malt deg i fjeset?

– Jeg har gjort det selv. (meg)

– Har du gjort det uten å se eller i speilet?

– Det var utrolig kult.

– Takk. (meg)

– Happy halloween!

– Happy halloween (meg)

Den lille samtalen der gjorde meg skikkelig glad. De var så gode og søte. De hadde vist også sett inn i vinduet, der samboeren min sitter foran pcen. Og da hadde de vist sagt noe sånt som “åh nei, der sitter det en mann.” Det fikk meg til å le. Så ja, mer av slike flotte unger på døra neste år også. Det var jo så mange som kom og de hadde alle kledd seg ut i mange kule kostymer. Den jeg husker best var en hel bamsedrakt. Jeg skulle seriøst ønske at jeg hadde en sånn når jeg var barn fordi det var utrolig kul! Ellers gikk det i vampyrer og horror karakterer. Mye kule kostymer å se på, mens jeg delte ut godteri til bollen nesten var helt tom. Ja, jeg var faktisk redd for at jeg ikke kom til å ha nok til alle sammen, men så kom det ikke flere. Så da ble det vist litt godteri til meg i kveld også.

Noe jeg skal notere til neste år er at jeg skal ha mye mer godteri. For vi ble faktisk nødt til å gå fra en sjokolade og en kjærlighet, til kun en kjærlighet. Så da blir det en mye større skål og mer godteri til neste år slik at alle kan få hvertfall 2 små godteri herfra. Dette har vært en utrolig koselig kveld da. Selvom det gikk veldig fort fra første ringte på til siste kom.

Utenom disse flotte barna i kostymer så har jeg sett en del på youtube. Jeg ble helt hekta på Jade the libra når hun filmet sine halloween decor hunting, men så kom jeg over en annen youtuber som også har gjort mye halloween innhold på sin youtubekanal. Han heter The lair of Voltaire og er en skikkelig “Goth dad” som mange kaller det. Så jeg har sittet og sett på han sine videoer en liten stund. Jeg følger nesten bare youtubere som er alternative som goth, punk osv. Jeg syns de er mest interessante å se på, men jeg følger også noen få andre. De har bare ikke disse halloween videoene som jeg liker å se på. Så da blir det mer fokus på goth.

Og se på youtubevideoer tenker jeg at jeg skal fortsette med resten av kvelden. Jeg stod og sminket meg ganske lenge og jeg har stått lenge for å få det av igjen. Så da skal det bli godt å legge seg ned på sofaen og nyte stillheten resten av denne flotte kvelden.

I morgen begynner jeg å pakke ned alt av halloween dekor. Åh, som jeg kommer til å savne alt dette, men ikke så lenge fordi det snart er på tide med juledekor og da kommer jeg til å nyte den tiden i stedenfor. Nå som halloween er over for min del så kan jeg nesten ikke vente med å komme i gang med julebakst og alt dette andre. Jeg gleder meg til leiligheten lukter av både pepperkaker og duftlys med juleduft. Også håper jeg hvertfall at jeg får tak i én ting og det er duftlys som lukter juletre. Jeg hadde det i fjor og det var helt fantastisk. Så det må jeg hvertfall ut og jakt på i butikkene etterhvert. Utenom det så blir det nok ikke så mye annet jeg trenger av julepynt. Kanskje noen stearinlys og servietter, men ellers har jeg så mye julepynt at det er noe jeg ikke trenger å hamstre inn, for å si det sånn.

Så ja, se frem til masse juleinnhold på bloggen og youtube. Og abonnerer du ikke på kanalen min ennå så ligger link til min youtube under her. Og ja, det er helt gratis å abonnere på kanalen. Gjør du det vil du også få beskjed når jeg har lastet opp ny video til dere. Det vil du ikke gå glipp av nå som vi nærmer oss juletider med stormskritt.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

2 kommentarer
    1. HW er over og ba er det. Fint at man kan samles om den greia der. Skaper mye kreativitet og det er en sosial greie for mange. Bra at du hadde mange fine besøk på en slik kveld. Ha en fin dag

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg