Dette gjorde meg veldig glad

Det har vært en veldig rar og annerledes jul i år. Jeg må ærlig innrømme at det ikke føltes som julaften i det hele tatt, men jeg har hvertfall prøvd å ha en fin dag. Nå har jeg følt på det savnet ved å  være samlet hele familien i jula, men allikevel skal jeg ikke klage fordi på en måte har jeg jo valgt dette selv. På en annen måte var det jo ikke mulig å ta kollektiv transport så langt så derfor ble det slik. Jeg tenker allikevel at det er ikke akkurat verdens undergang bare fordi jeg må feire jul hjemme og det ikke føles likt. Man kunne hatt det mye verre. Så jeg har gjort det beste ut av det og vi har absolutt hatt en fin dag.

Her har det vært masse godt å spise, vi har sett på julefilm og vi har åpnet alle julegavene som lå under treet til oss i år. Bl.a fikk vi en julegave av de vi leier hos. De gav oss en SFINX konfekteske og det var så hyggelig. Så mange gode biter i denne esken.

I tillegg har vi fått mye julepynt. Når jeg så hva brodern og dama hadde gitt oss så ble jeg ekstra glad for det var 2 juledekorasjoner jeg har hatt kjempe lyst på. Jeg elsker jo julepynt som både lyser og spiller så når jeg fant ut at den ene faktisk spiller i tillegg til å lyse så ble jeg ganske glad for det er noe som virkelig mangler her. Når jeg ønsket meg den så viste jeg faktisk ikke det så det var jo en veldig fin overraskelse. Så i år fikk vi veldig mye fint fra alle sammen. Jeg elsket alt sammen, men det gjør jeg hvert år. Familien min og venninna mi er ganske flinke til å kjøpe gaver.

Og dette året varer vist jula helt til påske. Vel, hvertfall til jeg får resten av gavene fordi noe hadde vist ikke fått bli med fra venninna mi og svigerinna mi snakket også om noe. Så da får vi se når jeg eventuelt får det, men alt jeg har fått er helt fantastisk. Ja, det var til og med en pose twist fra mamma. Jeg fortalte jo at jeg ikke pleide å få godteri til jul og ble furt. Vel, i år fikk vi hvertfall litt godteri og det var skikkelig koselig. Spiselige og hjemmelagde gaver er de aller beste! Og når vi er inne på hjemmelagde gaver så har tantebarnet mitt faktisk tegnet dette:

DET er noe av det kuleste og fineste jeg har sett. Jeg elsker det! Så denne skal jeg hvertfall ta godt vare på. Det er jo så stilig at hun har tegnet på denne. Altså det vil jo si at jeg har en tegning veldig godt bevart fra henne. Glem papir, her tegner vi på stoff! så utrolig amazing! Så ja, vi har fått veldig mye fint til jul. Jeg har takket dere alle sammen, men igjen tusen takk for flotte gaver!

Nå er julen over for denne gang og godt er det. Julen er dyr og jeg kjenner at magen min snart må ha en pause fra all den gode maten, kakene og godteriet. Så nå er det bare å komme seg ut og trene av seg alt sammen på nyåret. Er det ikke det som er nyttårsforsettet til de fleste? Jeg vet hvertfall at jeg ikke skal legge det målet til på min liste for det hadde jeg uansett ikke klart å holde. Og hva er vel vitsen med å ha et mål når du ikke kan nå det? Nei, jeg skal gjøre mitt beste og leve så godt jeg kan. Bare det blir mindre godteri og litt sunnere mat fremover så blir nok magen min glad igjen. Det er utrolig god mat i jula, men det er nettopp det som er problemet. Da spiser man mye mer enn man trenger. Jeg vil derfor tilbake til salat og kyllingfilet. Det er godt, men det tar ikke livet av magen min.

Følg bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg