Dette gir meg mye glede!

Når man først er i en slik situasjon at man ikke klarer å jobbe slik som meg så føler jeg at det er veldig viktig å ha noe å gjøre. Da snakker jeg ikke om husarbeid, men en hobby. At jeg kan gjøre noe som kun er for meg. I 2018 viste jeg dere så mye spennende. Jeg drev med dyrking av grønnsaker og holdt alltid på ute i hagen. En av tingene jeg virkelig likte og som fikk meg i bedre humør var å se alle de frøene spire. Så mye nytt og spennende som jeg aldri hadde tenkt på at vi kunne så før det året. Blant alle plantene stod det et lite avokadotre. Erdet noen av dere som husker dette? Så komplisert å få det til å vokse i forhold til vanlig frø man bare puttet i jord. Jeg gav dere oppdateringer hele tiden og hadde det så gøy med dette.

Her om dagen fikk jeg en god idé. Jeg hadde lyst til å prøve meg på avokadotre igjen. Så jeg kjøpte inn avokado og lagde guakomole. Jeg skylte avokadosteinen og dro av det brune laget. Så stakk jeg 3 tannpirkere i steinen, fylte en kopp med vann og satt den oppi vannet. Det var starten på en etterlengtet hobby jeg elsker!

Så her står dem da. Ikke bare 1, men 2 avokadosteiner i vann på kjøkkenbenken. Den til venstre har allerede begynt så smått å sprekke. Dette blir veldig spennende og se om jeg får til. Grunnen til at jeg har satt dem på kjøkkenbenken og ikke i vinduskarmen er fordi det er varmere under lyset på kjøkkenet enn det er i vinduskarmen. Avokadoer tåler ikke kulde så de trives nok best der dem står nå.

Det var jo så klart veldig trist å måtte forlate alt det jeg hadde begynt på. Jeg hadde jo så mye forskjellig som jeg hadde fått til å spire. Allikevel er jeg jo glad gor at jeg ikke lenger bor der. Vis jeg hadde bodd der nå så ville jeg jo aldri møtt Michael.

Ja vel, så har jeg ikke alle de flotte blomstene og prosjektene jeg hadde i Geithus, men det gjør meg faktisk ingenting lengre. La han ha dem vis det er så viktig for han. Jeg kan starte på nytt med mine prosjekter. Starter med disse 2 avokadosteinene. Når ting begynner å skje så kommer jeg til å legge ut bilder her på bloggen. Dette blir sååå gøy!

Så da var man på’n igjen da. Det kommer ikke til å bli så mye som jeg hadde, men noe må man jo drive på med. For øyeblikket er det kun disse 2, men jeg har hvertfall lyst på 2 orkidéer i tillegg. Vi får se hva vi får til.

4 kommentarer
    1. Å ha en hobby er viktig, uansett om en er i jobb eller ikke. Kos deg med hobbyen din, om det blir mye eller lite spiller ingen rolle.Det t fortjener du

      1. Jeg måtte desverre flytte fra alt sammen i fjor, men jeg kommer til å starte opp på nytt igjen nå til våren selvom det ikke blir like mye som før. Veldig koselig å høre at du har fulgt med på mine prosjekter her på bloggen. Det syns jeg er veldig fint å høre. Håper du vil følge med fremover nå mot våren også. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg