Dette blir en bra dag

I går brukte jeg tiden min på å ta all oppvasken. Det i seg selv var jo litt av en jobb, men jeg stoppet ikke der. Jeg vasket benken, vasken, ovnen, kjøleskapet OG skapdørene. Jepp, alt dette og mer. For jeg fikk også begynt å rydde stua. Alt av søppel på bordet og gulvet er nå borte. Det var ikke så mye, men det bare det at det faktisk var der gjorde meg sprø. Så nå har jeg altså begynt å få rompa i gir og tatt i et tak her hjemme. Dere tenker kanskje at nå kan hun slappe av, men neida.

I dag tenkte jeg å få tatt oppvasken fra gårsdagens middag, før jeg setter i gang med å rydde og tørke støv i stua. For nå har jeg lyst til å få det fint her igjen. Ikke noe mer oppvask som står i stabler på kjøkkenet eller rot som ligger på stuebordet. Om jeg gjør litt hver dag så skal jeg komme i mål. Bedre å gjøre litt hver dag enn å slite ut kroppen på en dag.

Så i dag skal jeg fokusere på stua og se hvor langt jeg kommer. Også har jeg en del jobb å gjøre som jeg tenker å gjøre inni mellom ryddingen og vaskingen. Greit å kunne sette seg litt ned, men samtidig gjøre noe fornuftig. I dag tenker jeg å prøve og gjøre dette til en ganske travel dag, men at jeg samtidig passer på at jeg ikke sliter meg ut.

Med planene for dagen klare så er det bare for meg å komme i gang med dagen. Det betyr at jeg må starte dagen med litt frokost. Så jeg sitter nå og spiser jeg frukt og drikker vann. Jeg er ikke flink til å spise frokost, men jeg tenker at det er bedre å spise litt enn ingenting. Og det kunne vært verre frokost. I det minste er det sunt med frukt. Også gir det meg en god start på dagen i motsetning til brødskive eller frokostblanding, som jeg faktisk ikke klarer å spise hver morgen. Jeg er bare ikke et frokostmenneske, men jeg skulle virkelig ønske jeg var det. Ting ville vært mye enklere om jeg hadde klart å få i meg nok mat FØR jeg startet med husarbeid, baking eller lange gåturer. I det minste gjør jeg det beste ut av det. Så la oss få startet med denne dagen. Husarbeidet venter.

Hva skal du i dag?

Følg bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg