Det var bedre

Da tar jeg en velfortjent pause etter å ha kommet halvveis i stua. Og med det mener jeg at dette er krysset av på listen over dagens gjøremål:

  • Rydde bordet
  • Rydde gulvet
  • Støvsuge

Det syns jeg er en ganske god innsats på 2 timer. Til å ha en liten stue så blir det ganske mye rot. Så nå skal jeg få ryddet bort alt som ikke skal være her og få litt orden i systemet. Nå gjenstår kun dette og så er stua ryddig og ren:

  • Flytte stolen og rydde+støvsuge under
  • Flytte sofaen og rydde+støvsuge der
  • Støvsuge sofaen og stolen
  • Riste tepper osv.
  • Tørke støv
  • Vanne planter

2 timer til og så er jeg nok ferdig. Det som tok så lang tid nå var jo å sortere alt som lå på bordet og gulvet. Hva er søppel og hva skal man beholde? Og hvor skal det man skal beholde ligge? Ja, sånt tar tid. Ikke minst krever det veldig mye energi. Derfor blir det nå en liten pust i bakken, før jeg gjør meg ferdig med stua. Jeg kan faktisk komme i mål med hele stua i dag.

Som regel gjør jeg kun ting jeg har lyst til. Og det er faktisk veldig ofte at jeg vil gjøre husarbeid, men dette kaoset i stua har jeg virkelig ikke hatt lyst til å starte på. Så hvordan har jeg egentlig klart og gjøre så mye på 2 timer?

Når jeg først begynte så gikk det greit, men jeg kjente fort at det begynte å bli kjedelig. Da sa jeg til meg selv Enten kan du rydde eller så får du sitte rett opp og ned i sofaen til du har lyst til å fortsette. Det tok ikke lang tid før jeg kom meg opp av sofaen og ble ferdig med å rydde og støvsuge gulvet. Så nå tenker jeg å fortsette for nå har jeg veldig lyst til å bli ferdig med stua. Jeg måtte bare over den kneika. Ja, så da blir vel stua helt ferdig i dag, som planlagt.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

2 kommentarer
    1. Det der var gode ting som ingen slipper unna. Tar det i skippertak selv men du verden så deilig når man er ferdig med slikt. Men jeg fikk da vaska noe tøy i ettermiddag. Det er alltid så deilig duft av rent sengetøy. Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg