Det nye året er her

Nå har vi begynt et nytt år og man vil jo gjerne tenke at nå har man blanke ark. Dette er et år for… Ja, hva du enn måtte ønske. Jeg håper jo så klart dette blir et fantastisk år, men allikevel er jeg redd for å ønske for mye av dette med tanke på at vi fortsatt er i denne pandemien og alt sånt. Så jeg vil gjøre dagene så gode jeg kan (som alltid) og håpe at ting letter litt utover året. Noe jeg hvertfall gleder meg til er våren og sommeren for da er det jo på tide å så frø og se alt sammen vokse. I tillegg kan jeg gå tilbake til skogen og alle de fine turene mine. Jeg ser derfor frem til månedene som kommer, men har allikevel litt i bakhodet at det kan bli et vanskelig år.

Men som sagt tenker jeg å gjøre det beste ut av det jeg har og i natt ble det derfor noen få oreo og et glass melk som stod på menyen. Det er ikke mye jeg spiser av dem, men det var veldig godt å ha litt og kose meg med. Så her sitter nå jeg å ser på youtube (jake munro) og spise oreo dyppet i melk. Om du ikke har prøvd det så burde du absolutt prøve for det er utrolig godt. Vel, jeg syns hvertfall det.

Ja, det er altså hva som har skjedd denne natten. Faktisk har timene gått veldig fort og snart er det på tide å pusse tennene og legge meg. Også håper jeg at når jeg våkner igjen så er jeg uthvilt og faktisk kan få gjort litt her. Selvom det største problemet er oppvasken (som jeg ikke får tatt på grunn av vannet) så kan jeg i det minste få lagt sammen klærne på tørkestativene og lagt dem bort (både klærne og stativene). Jeg kan også tørke støv og kanskje begynne å pakke bort litt av julepynten. For jeg har hatt lyst til å pakke ned alt det røde (nissene osv.) også heller ha den hvitedekorasjonen oppe litt lengre. Jeg er så ferdig med 2020 og det er julen inkludert, men den hvite julepynten er jo mer vinter enn jul så det er jo bare fint. Dessuten gir det mye lys av dekorasjonene og det trengs, særlig om natten når jeg faktisk er våken.

Det er hvertfall planen min for dagene fremover. Jeg får se hvor mye jeg får gjort i dag (etter søvn), men jeg kommer vel i mål til slutt. Sånn som formen er nå så får det ta den tiden det tar. Så lenge jeg gjør litt hver dag så er jeg fornøyd. I tillegg til alt jeg har planer om å gjøre så kommer jo telefonsamtalen med psykologen snart og det krever også en del krefter. Dagen etter har det gått 1 år siden Jennie forlot oss så jeg vil ikke ha for høye mål for dagene fremover. For meg begynner ikke det nye året før om 1 uke fordi det er alt dette som suger ut energien og gleden. Derfor tar jeg det rolig og gjør så godt jeg kan. Jeg kan ikke sitte her og forvente så mye før disse dagene har gått forbi, men jeg skal prøve. For det verste man kan gjøre er å sitte stille og gruble. Så jeg prøver jo å fokusere på alt mulig annet til de dagene er her.

For meg har tiden stått stille og livet føles ikke akkurat så veldig lyst, men jeg håper og tror at ting vil ordne seg og gå tilbake til en bedre hverdag når det nye året har kommet godt i gang. Da kan jeg også begynne det nye året. For akkurat nå sitter jeg litt fast i alt som har vært og alt det vonde jeg har måttet oppleve i 2020. Forhåpentligvis klarer jeg å rive meg løs i løpet av januar. For vi er i 2021 og det skal jo egentlig betyr en ny start og det vil jeg så gjerne prøve å få også. Så da er det bare å krysse fingre og jobbe med dette hodet (katastrofeområdet) i dagene fremover.

Ønsk meg lykke til!

Håper dere har fått en fin start på det nye året. Har du noen planer for 2021 eller tar du det som det kommer sånn som meg? fortell meg gjerne i kommentarfeltet.

Følg bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg