Det jeg liker best ved julen

Når det kommer til julen så er det mye jeg har gledet meg til. Det var dessverre en stund jeg ikke gledet meg så mye til jul og det har vært en liten stund i år som jeg også var veldig redd for hvordan årets jul ville bli, men jeg prøver å gjøre det beste ut av det. Nå gleder jeg meg veldig til julen, det har jeg gjort en stund nå og her er hvorfor.

1. Juleprosjekter. Jeg elsker å gjøre alt som er kreativt. Når jeg kan sitte time etter time og lage ting så er jeg utrolig glad. Det gjør meg lykkelig å lage ting og til jul er det jo så mye man kan lage. Som f.eks alle kransene jeg har lagd eller julekulene jeg har malt. Så mye kreativt og gøy jeg kan finne på når det nærmer seg jul.

2. Baking. Om dere følger bloggen min så vet dere at jeg elsker og bake. Jeg er også godt i gang med bakingen. Det er noe helt spesielt å stå og lage julekaker. Kanskje valgte jeg rett yrke (om man ser bort i fra FM) når jeg begynte på resturant og matfag. Når jeg først setter i gang med bakingen så kan jeg holde på i timesvis. Jeg skulle ønske jeg var like flink til å bake resten av året også fordi det gir meg mye glede. Hvem vet, kanskje det blir mer baking og oppskrifter fra nyåret av også.

3. Pyntingen. Jeg elsker å dekorere og når det kommer til julepynt så er det ekstra spesielt. Alle lysene som lyser opp stua er så vakkert. Det gir meg så mye glede. Alle telysene som må tennes om kvelden, LED lysene som må skrus på og alt det flotte jeg kan sitte å se på. For meg er det noe av det vakreste som finnes og det gjør meg veldig glad å ha alt dette rundt meg i (minst) 1 måned.

4. Handle og pakke gaver. Jeg begynner ganske tidlig med julegavehandelen og i år har jeg handlet alle julegavene på nettet. Noe av det koseligste jeg vet er å handle gaver til alle de jeg er glad i. Det å pakke inn alt og finne ut hvordan jeg ønsker å pynte dem er like gøy og vanskelig hvert år. i år var det faktisk litt lettere siden de aller fleste av pakkene er firkantet, men noen ganger er det et mareritt. Allikevel gir det meg så mye glede og jeg har det veldig gøy med innpakning.

5. Maten. Når det kommer til mat så er det noe av det jeg virkelig elsker å gjøre. Det å stå for en hel julemiddag blir utrolig spennende og jeg gleder meg faktisk veldig mye. Så jeg lurer litt på om jeg en jul skal be familien hjem til oss sånn at jeg kan lage middagen på julaften. Ja, det er faktisk så gøy jeg syns det er. Også liker jeg en utfordring. Jeg har faktisk hatt gjester flere ganger på nyttårsaften og kalkunen har blitt ganske bra. Jeg har hvertfall ikke fått noen klager, faktisk det motsatte. Så det å lage mat til andre er noe jeg virkelig liker å gjøre. Når corona er over så vil jeg prøve å ha middagsgjester litt oftere.

6. Blomster. Ja, har du fulgt meg så vet du at jeg er veldig glad i blomster og det beste ved julen er at de har egne juleblomster. bl.a min favoritt, julestjernen. Så den står på ønskelisten min i år. Send meg en julestjerne på døren og jeg kommer til å bli verdens lykkeligste jente. Seriøst, det er så nydelig med julestjerner. Hadde det vært opp til meg så hadde det stått juleblomster overalt i hele huset. Så nydelig syns jeg de er. Om det kommer inn i leiligheten i år vet jeg ikke. Det er corona så jeg vil helst ikke dra ut for å handle det, men det kan jo hende det plutselig dukker opp. Man vet aldri hva julenissen kommer med (eller hva jeg plutselig kjøper).

7. Julefilmer. Det er så koselig med julefilmer og julekalender på tven. Jeg kommer nok til å bruke mange kvelder foran tven for å se på julefilmer, komme skikkelig i julestemning.

8. Julebrus. Er det noe jeg ikke klarer meg uten når julen kommer (og før til og med) så er det Ringnes sin julebrus. Denne julebrusen er den beste jeg har smakt og den kjøper jeg hvert eneste år. Bare så synd den kun er i 0,5l flaske. Hint, Hint! Lag 1,5l julebrus. Det blir hvertfall et par flasker av dem hvert år og som dere har sett så har jeg jo allerede kjøpt inn 5 slike. Litt må man jo kose seg når det er jul.

Du ser kanskje at det ikke står snø og det er fordi kroppen min alltid blir vond når det er kaldt ute. Jeg kan ikke bevege meg utenfor døra uten at kroppen min begynner å verke. Den er utrolig flott å se på og det er kjempe fint på bilder, men i virkeligheten er den veldig ødeleggende for kroppen min. Egentlig veldig synd fordi jeg elsker snø. Jeg elsker å dra ut i  skogen og tenne bål, men det kan jeg ikke uten at kroppen min begynner å krangle. Så det bruker jeg heller sommeren på, å være i skogen altså. Ikke veldig lurt å tenne bål i skogen om sommeren.

Det var hvertfall 8 ting jeg gleder meg til når julen nærmer seg. Nå er det faktisk ikke lenge igjen før julen ringes inn. Selvom det blir en veldig annerledes jul i år så skal jeg gjøre alt for at samboeren min og jeg skal få en helt fantastisk jul her hjemme. Bedre å være hjemme og trygg enn å spre enda mer smitte. Det er også grunnen til at jeg har handlet alle julegavene på nettet i år. Er det noe jeg ikke vil så er det å omgås folk når corona flyr rundt der ute. Så jeg syns faktisk at alle burde holde seg mest mulig hjemme om dem kan. Syns ikke du?

følg bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg