Det er ikke så vanskelig

Det har blitt lite blogging i dag, men sånn går det når man prøver å jobbe med psyken. Slike ting krever ganske mye energi. I dag var vi nemlig nede på butikken og fikk pantet alle flaskene. Og det skal jeg si dere var litt av en jobb. Ja, det var så mange flasker at vi nesten fikk 300,- ut av det.

Vi gikk også litt i butikken for å handle et par ting. Da var det mange som ikke brydde seg om at det fortsatt er pandemi der ute. Jeg mener, ta dere sammen. Hvis vi skal unngå smitte så må vi holde oss til reglene. Det er ikke bare å ta på seg en maske og tro at smitte ikke eksisterer lengre.

Den turen i butikken endte med at jeg brukte alle mine krefter på å holde avstand til alle som ikke bryr seg, i tillegg til angsten som fikk magen min til å vrenge seg. Så jeg sovnet med en gang jeg kom hjem. Utmattet og lei av at folk ikke respekterer reglene som blir satt for pandemien som ennå pågår. Jeg får skikkelig angst av å gå med maske fordi det føles ut som jeg ikke får puste, men jeg gjør det allikevel. Så det eneste jeg ber om er at folk holder avstand sånn at jeg ikke må bruke energi på det også. For i tillegg til mye søvn i dag så har jeg også hodepine av å bruke energi jeg ikke har på ting jeg virkelig ikke burde være nødt til å bruke energi på. Så hver så snill å hold avstand. Ikke bare til meg, men alle rundt deg. Det er faktisk ikke så vanskelig.

Men ja, det er altså grunnen til at det har vært stille på bloggen i dag. Kroppen min har virkelig blitt tappet for krefter så det blir en rolig kveld. Forhåpentligvis vil jeg ha nok energi i morgen til å bake noe sånn at jeg kan komme ut med en oppskrift i løpet av dagen, men jeg kan faktisk ikke love noe før jeg vet hvordan formen min er i morgen. Med andre ord må jeg være veldig forsiktig med å ta mange turer i april. Hvis ikke kommer jeg ikke til å orke alle de gode middagsoppskriftene jeg har planlagt. Og bloggen kommer alltid først.

Så nå skal jeg ta det helt rolig, slappe av og legge meg tidlig i kveld. Det kommer jo en ny dag i morgen og jeg vil prøve å gjøre alt jeg kan for at jeg skal orke å bake sånn at jeg får kommet med en ny oppskrift. Også får vi bare krysse fingrene og håpe på det beste.

Følg bloggen på facebook HER

4 kommentarer
    1. Der er mye penger i pant. Skal snart pante 40,- kroner i flasker. Så jeg vil si det er god økonomi i det. Maske må man huske på. Mye stress med det fra mange kanter nå. Men når alter normalt så har vi lært mye av det. Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg