Det er ikke opp til meg å fortelle

Jeg er så fornøyd med gårsdagens innsats. Nå har jeg faktisk kommet halvveis i oppvasken og det hjelper veldig mye på humøret. Og i dag skal jeg selvfølgelig fortsette. Så får vi se hvor mye jeg får gjort i dag. Om jeg blir ferdig med hele kjøkkenet i dag så blir jeg kjempe glad, men uansett skal jeg være fornøyd med det jeg får gjort.

Når det kommer til psyken så går det litt sånn opp og ned, men jeg kjenner at den blir litt lettere for hver dag. Det går hvertfall an å få i seg frokost og komme seg litt opp av sofaen. Selvom jeg tror kanskje gårsdagen ble litt mye av det gode. For da ble jeg så svimmel på kvelden at jeg måtte sette meg, men det gikk heldigvis bra. Jeg tok det rolig resten av kvelden og det ser ut som hjalp en god del.

Jeg har fått et spørsmål om samboeren min ikke gjør noe og det er ikke noe jeg vil snakke så mye om her inne. For det er ikke opp til meg å dele hva han går igjennom osv. Så det jeg har delt er jo at han er veldig svimmel og han har vært hos legen og MR, men ikke funnet noe. Det er derfor vanskelig for han å gjøre noe og bli bedre. Han går hjemme for en grunn. Mer enn det vil jeg ikke uttype. De som vet de vet og det får være sånn.

Ja, jeg står med ganske mye av husarbeidet og noen ganger er det faktisk ganske godt. Da har jeg noe å holde på meg, men så er det jo perioder der det ikke er så gøy og leiligheten da blir veldig rotete når ingen orker å gjøre noe. Heldigvis er jeg bedre nå og jeg kan få ting i orden her. Det er en veldig god følelse. Så jeg utnytter muligheten nå til å få gjort mest mulig, men ikke så mye at jeg blir dårlig igjen.

Jeg har så vidt startet med oppvasken i dag. 4 ting er vasket opp og noe bestikk er skylt. Så det går ganske tregt, men jeg kommer i mål til slutt. Jeg er bare glad for at jeg endelig klarer å gjøre noe igjen. Det verste jeg vet er å ligge rett ut og ikke orke noe. Da bygger jeg opp til å bli så rastløs at jeg bare rydder og vasker i mange dager etterpå. Og det sirkelen går det i hele året egentlig. Uavhengig om samboeren min gjør husarbeid eller ikke.

Nå som jeg har vært ganske ille siden julaften, var det godt å komme i gang og føle at det slipper litt. Det er ganske lang tid å gå utmattet og ødelagt. Så til slutt falt jeg i bakken fordi det var for tungt. Heldigvis er hele den perioden nå over (forhåpentligvis) og jeg kan legge alt det bak meg. Nå skal jeg bare fokusere på fremtiden, på 2022 og alt det positive som skal skje. For jeg skal gjøre dette til et bra år! Selvom det startet helt forferdelig så skal jeg ikke la det stoppe meg fra å gjøre resten av året sånn jeg vil ha det. Og det beste av alt er at jeg får ta med dere på det hele. Så la oss virkelig sette i gang med det positive i 2022 og legge dette bak oss.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg