Det beste ved høsten

Sommeren er definnetivt over og nå kommer høsten med nye farger og skiftende vær. I dette innlegget skal dere få vite hva jeg liker med høsten. Det er jo faktisk mye bra ved høsten selvom kroppen min ikke spiller på lag. Det er jo ikke høsten sin feil at jeg har en elendig kropp. Må være noe fra billighylla til IKEA dette her. Uansett… Nå skal dere få høre hva jeg liker ved høsten.

1. Alle de nydelige fargene som kommer med høsten er noe av det vakreste jeg vet om. Når bladene skifter fra grønn til gul og rød. Når det er dekket av fargerike blader på bakken. Farger gjør meg veldig glad og det er faktisk det jeg liker aller best med høsten. Sommeren kommer med mange fine blomster, men jeg syns det er enda mer fantastisk hvordan grønn kan bli til gul og rød.

2. Det blir kjøligere ute. Faktisk syns jeg det er godt når jeg slipper å svette når jeg er ute. Så lenge det ikke er alt for kaldt så liker jeg at det blåser litt og er kjølig. Også kan jeg begynne å bruke olajakka mi.

3. Det blir mørkere tider og det betyr at jeg kan kose meg med levende lys om kvelden. Det er så utrolig koselig å sitte i stua med et par levende lys.

4. Is byttes ut med kakao. Om sommeren orker jeg ikke tanken på kakao eller kaffe. Nå kan jeg ikke drikke kaffe noe mer, men kakao smaker best når det er litt kjøligere. Da kan man pakke seg godt inn i et pledd og kose seg med en kopp varm kakao.

5. Frisk luft er veldig deilig og når sommeren er over så kommer den friske luften tilbake. Det er nesten som om man har holdt pusten helle sommeren og når høsten kommer så får man endelig puste igjen.

Og det var 5 ting jeg liker med høsten. Det å kunne kose seg litt ekstra er typisk høststemning. Også er det veldig mye fint som kommer i butikken. Det er høstfarger overalt. Og på høster er jo den beste høytiden som finnes, nemlig halloween. Hvis du ikke har skjønt det ennå så er halloween den beste feiringen jeg vet om. Når barn kler seg ut for å gå knask eller knep, skjære ut gresskar, pynte med flaggermus, spøkelser og alt mulig skummelt. Det er så gøy og i år skal det bli ekstra koselig på halloween. Jeg har planlagt mye gøy allerede.

Så selvom jeg er veldig glad i både våren med vårblomster og sommeren med sol og varme, så tror jeg faktisk høsten er min favoritt allikevel.

Hvilken årstid er din favoritt? Hva liker du best med høsten?

Ikke glem å følge bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg