Derfor baker jeg så mye

Døgnrytmen min er virkelig helt på trynet. Det tok en god stund før jeg klarte å sove i går. Jeg tror ikke jeg sovna før klokka var 04:00 på morgenen. Og sånn går nå dagene for tiden. Nå er jeg hvertfall våken og klar for en ny dag. Så jeg tenkte at jeg skal prøve å få i meg litt frokost og så blir det å bake noe. Det er fortsatt veldig mye plass i kakeboksene så jeg tror faktisk jeg får bakt alt det jeg ønsker. Spørsmålet er bare hva jeg skal bake. For som jeg har sagt så mangler jeg noen ingredienser til noen av oppskriftene. Det får jeg ikke kjøpt før neste uke.

Mens jeg slapper av med litt frokost så skal jeg også lete igjennom listen og sjekke oppskrifter om jeg har alle ingrediensene. Og sånn begynner dagen min.

Planene for resten av dagen blir jo å bake om jeg finner en oppskrift der jeg har alle ingrediensene. Så må vi jo ha litt middag i løpet av dagen. Da har jeg faktisk en plan for en gang skyld. I dag blir det fiskeboller. En av de beste middagene (syns jeg). Og så er det vel bare å ta det med ro når kvelden kommer.

Baking står i fokus en god stund fremover fordi jeg har mye å lage og jeg klarer ikke lage så veldig mye i løpet av dagen. Den listen er ganske lang og enda lengre blir den fordi jeg har noen planer for litt andre ting enn bare julekaker. Så det er nok å finne på for meg her. Nå syns jeg det bare er gøy. Jeg hadde ikke satt meg til så mye jobb om jeg ikke likte å bake.

Bloggen tar mye tid, men jeg har allikevel mye tid til overs som jeg må fylle. Så det å kunne drive med baking og kreative prosjekter har virkelig gjort dagene veldig mye bedre. Det å kunne fylle dagene med noe har hjulpet meg å holde meg positiv. For dere som følger meg så vet dere jo at det er ganske vanskelig pga. depresjonen, men jeg har funnet masse jeg kan distrahere meg med. Så julen som jeg gruet meg til har faktisk hjulpet meg til å holde humøret oppe. Fordi jeg desperat prøvde å gjøre masse for å holde tankene på avstand. Slik ble førjulstiden min reddet. Maling av julekuler, lage kranser og bake masse godt. Og derfor prøver jeg å finne andre ting å lage også sånn at jeg kan gjøre det jeg liker aller best.

Bloggen på facebook finner du HER om du vil følge bloggen min.

2 kommentarer
    1. Hobbier er en av de beste tingene man kan drive med når man har depresjon. Selv lager jeg masse ting og bruker serier, filmer og anime til å få meg på andre ting.
      Eneste positivt med depresjon, er at man faktisk blir mer kreativ! Og får mer tid til kreative ting. Synes jeg da. Hilsen ei som har slitt med angst og depresjon siden hun var 10!

      1. ❤ helt klart! Jeg har vært mye kreativ og oppfinnsom etter at jeg fant ut at det holdt depresjonen i sjakk. Før gav jeg jo nesten opp livet og følte at alt var mørkt, men nå er alt det kreative et stort liv i hverdagen.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg