Den forlatte kirken

Dette er både en spøkelseshistorie, men også med et hint av sannhet. For dette som jeg forteller om her har jeg faktisk opplevd for et par år tilbake og bildene er faktisk fra dette stedet. Jeg tenkte det kunne være en spennende historie å fortelle selv om den ikke er like skummel som de andre jeg har diktet opp. Her kommer hvertfall historien som er basert på en ekte hendelse. 

Jeg hadde bestemt meg for å besøke en forlatt kirke som lå ca. 1 time unna der jeg bodde. Det gikk mange historier om denne kirken og at merkelige ting hadde skjedd her mens andre hadde tatt turen dit. Siden jeg var så nysgjerrig og likte slike steder bestemte jeg meg for å dra dit nærmere kvelden. Da skulle folk ha opplevd mest og jeg var spent på om jeg ville oppleve noe lignende. Historien bak denne kirken er at presten skal ha hengt seg ved alteret. Han skal også ha blitt begravd under alteret. Hvis dette er sant så er det kanskje ikke rart at denne mannen muligens går igjen der.

Etter 1 times kjøretur er jeg fremme ved kirken. Fra avstand ser det ut som et helt vanlig kirkebygg, bare uten noe tak. Et veldig gammelt bygg som ingen har holdt ved like på mange år. Jeg kikker på gravsteinene som er utenfor kirken. De er veldig gamle og utrolig vakre. Det er nesten noe fint ved denne gamle gravplassen.

Jeg går inn i kirken eller det som var igjen av den. Der begynner jeg å kjenne på en sterk hodepine. Det var som om noen presset rundt hodet mitt. Da begynte jeg å føle meg uvelkommen i kirken, som om noen absolutt ikke ville ha meg der. Hjertet mitt begynte å banke fortere og jeg kjente at redselen steg i meg. For en ubehagelig følelse det var. Så jeg bestemte meg for å trekke meg litt unna, men jeg ønsket allikevel å se meg litt rundt i bygget. Energien begynte å forlate kroppen min og det ble tungt å puste. Da bestemte jeg meg for at det var på tide å gå ut. Rolig gikk jeg ut av bygget og akkurat da jeg kom ut så stoppet det. Jeg følte meg opplagt og full av energi igjen. Det var så merkelig.

Selve gravplassen var ganske behagelig å vandre rundt på, men så fort man kom innenfor de fire veggene til den kirken så følte man faktisk nærværet av noe negativt som ville ha deg ut. Kunne dette være presten eller var det noe annet som lå bak? Det får jeg nok aldri vite. For jeg så aldri noe. Jeg fikk kun denne vonde følelsen som slapp med en gang jeg kom ut derfra. Kanskje fikk jeg kjenne på følelsen han hadde når han gikk bort eller kanskje det bare var tilfeldig. Uansett hva det var så frister det å dra dit igjen og se hva som skjer. Eller kanskje finne andre lignende steder som dette.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg