Den dystre sannheten

Det er egentlig veldig lite å fortelle om fra dagen i dag. Jeg har sovet mye av tiden fordi jeg ikke får sove om natten. Så har jeg bare sittet og sett på youtube og spist litt mat for å komme i gang med  dagen, men jeg tenkte å prøve og komme i gang med dagen nå. Noe må jeg jo finne på, men jeg vet ikke helt hva ennå. Kanskje jeg skal få ryddet litt mer i dag. I går fikk vi gjort litt, men det er fortsatt en del igjen. I tillegg skal jeg komme med en oppdatering på plantene mine i løpet av dagen, men det blir nok senere på dagen. Eventuelt skyver jeg det til i morgen siden solen allerede har gått ned og jeg får ikke like bra bilder. Det er noe jeg syns er skikkelig kjipt. Når solen nesten ikke er oppe i løpet av dagen og jeg sover bort hele dagen. Hvis det skal fortsette sånn så blir det en veldig sen julemiddag. Med mindre jeg steker ribba dagen før eller noe. Ribbe er jo uansett best dagen etter så det hadde jo vært en grei løsning hvis jeg ikke får endret på dette søvnproblemet.

For jeg har jo en del tanker i hodet som ikke vil stoppe og dette med julen gjør det ikke akkurat noe lettere. Jeg tenker på all den maten som må lages på julaften og alt det der, men også ting jeg egentlig skulle lagd. Også ligger jeg her og sover til langt på dagen sånn at jeg ikke får gjort noe som helst. For det jeg skulle lage var ganske fancy og jeg skulle ha med noe av det på mandag slik at brodern og familien fikk litt, men nå vet jeg ikke om jeg får gjort noe av det. I tillegg har jeg noen julekort å lage til de i nabolaget fordi alle har ikke fått. På toppen av det har jeg mange julefilmer å se som jeg ikke har orket å se fordi jeg sover så mye. Også skulle jeg ha bakt flere julekaker (den kaka med rosiner), men det har jeg absolutt ikke energi til. Så her sitter jeg å ser på youtube med så mange ting å gjøre, men ikke nok energi i kroppen til å gjøre det. Også må det fortsatt ryddes og vaskes sånn at det ikke er rotete her til søndag når vi får besøk.

Så her sitter jeg med alle mine plane, men ingen energi til å fullføre dem. Jeg prøver å gjøre det beste ut av dagene, men jeg hadde jo håpet at bloggen skulle bli fylt med enda flere oppskrifter og slikt i julen. Istedenfor sitter jeg her og vet ikke hva jeg skal gjøre eller hvordan jeg skal klare å gjøre noe som helst. Grunnen til dette er rett og slett så enkelt som at depresjonen er alt for tung for tiden. Jeg har gått så lenge uten å ha en psykolog å prate med så jeg har falt ganske langt tilbake. For når jeg gikk til DPS så føltes ting lettere. Jeg klarte å komme meg ut av leiligheten, ta bussen og alt det der. Da følte jeg mestring og kontroll. Nå som jeg har vært inne en god stund uten å ha noen profesjonelle å snakke med om dette så har det dratt meg lengre og lengre ned. Dette er den vanskeligste tiden og når jeg da i tillegg sover igjennom den tiden som er sol og lys ute så blir det jo enda vanskeligere. Derfor har jeg ikke hatt noen krefter til å gjøre noe som helst. For alt jeg vil er å sove. Ikke engang mat frister. Så det må jeg få gjort noe med. Nå får jeg heldigvis hjelp fremover og jeg har noen å prate med 1 gang i uken. Kanskje jeg kan begynne 2021 med litt energi og styrke. For når det kommer til nyåret så trenger både jeg og hele min familie styrke. Det blir en skikkelig røff start på det nye året og det kommer jeg tilbake til når den tiden kommer. Akkurat nå vil jeg ikke tenke på det (selvom det hele tiden popper inn i hodet mitt).

Forhåpentligvis blir det bedre i dagene fremover, men det er ikke noe jeg kan garantere. For depresjon er noe jeg har slitt med i mange år og da spesielt når vinteren kommer. Det er ikke noe jeg kan styre, men jeg har prøvd å holde meg opptatt og lage dagene bra selvom depresjonen henger over meg. Noen ganger blir det for mye, men jeg prøver å reise meg hver eneste dag og gjøre noe koselig. Jeg går bare med en konstant redsel om at det skal bli slik det var. Da lå jeg bare rett ut og orket ingenting hele vinteren. Derfor prøver jeg så hardt å holde humøret oppe, gjøre noe koselig osv. Jeg vil ikke falle tilbake til det punktet der jeg gir opp og setter livet mitt på pause.

Følg bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg