Dekorasjon: tørket frukt

Det er veldig lite jeg orker å gjøre i dag, men jeg klarer allikevel ikke sitte her og ikke gjøre noe. Så jeg begynte på et lite prosjekt. Nå som det går mot juletider så er det jo veldig mye spennende å lage. Man kan dekorere med mye fint. Blant annet det jeg driver å lager nå. Det er veldig enkelt og blir utrolig flott til å dekorere med til senere. Her har dere en gøyale ting å gjøre mot jul.

For en liten stund siden kjøpte jeg appelsiner for nettopp dette. Jeg ville ha noe ekstra fint å dekorere med så jeg fant en fremgangsmåte på hvordan man kan tørke appelsinskiver. Alt man trenger er appelsin, håndkle/servietter, kniv, skjærefjøl og en bakeplate.

Slik gjør du:

Forvarm ovnen på 50°c.

Kutt appelsinen i 1cm tykke skiver.

Legg dem til å tørke på et håndkle eller noe lignende slik at det ikke er masse saft igjen.

Legg dem utover en bakeplate med et bakeark og inn i ovnen.

La dem stå i ovnen i 2 timer før du snur dem og setter dem inn igjen. De skal ha 2 timer på hver side. 4 timer til sammen inni ovnen.

Ta dem så ut av ovnen og la dem ligge å hvile.

Så har du nydelig dekorasjon til jul. Enten du vil pynte pakkene, lysfat, legge oppå servietter på tallerkenen eller henge på juletreet. Her er det mange muligheter. Hva jeg skal bruke dem til får dere vente og se.

Dette er faktisk første gang jeg gjør dette og det blir også første gang jeg bruker appelsinskiver som pynt, men det blir veldig spennende å se hvordan de blir sammen med det jeg har planlagt.

Og om du vil ha en annen type sitrus så kan du gjøre akkurat det samme. Enten du vil ha blodappelsin, sitron eller lime så følger du bare fremgangsmåten over her også har du masse fin pynt å bruke til jul. Jeg valgte appelsin fordi det er jo mer jul enn sitron, men jeg er sikker på at det ville blitt like fint med andre sitrusfrukter også.

Jeg kommer tilbake og viser dere det ferdige resultatet så for de er helt ferdige og har fått ligget litt. Også vil dere jo få se dem når jeg bruker dem til hobby prosjektene mine. Jeg vet det tar veldig lang tid, men da kan man jo finne på noe i mellomtiden. Enten du velger å gjøre rent i huset, se på en film, lage noe fint eller lese en bok så vil tiden uansett gå mye fortere enn om du bare sitter der og venter.

Følg bloggen på facebook HER

Instagram hobby HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg