Dehydrert og utmattet

Jeg har vært så utslitt i dag, men jeg har allikevel prøvd å få gjort noe fordi jeg får besøk av venninna mi på søndag. Da har jeg lyst til å ha det ryddig og rent her sånn at kjøkkenet slipper å måtte ryddes før vi skal bake og at hun faktisk har et sted å sitte osv. Så i dag har jeg prøvd å vaske badet. Det eneste jeg ikke har gjort er å vaske gulvet. Så har jeg fått hjelp til å kaste noe søppel. Jeg pakket det sammen og samboeren min gikk ut med det. Jeg skulle også få kappet opp disse nye pappeskene vi har fått inn i leiligheten etter at både jeg og samboeren min har kjøpt ting på nettet, men jeg klarer ikke å finne tapetkniven så det får vente.

Nå har jeg så vondt i kroppen at jeg orker uansett ikke gjøre noen ting om jeg hadde vært så heldig å funnet denne tapetkniven. Forhåpentligvis finner jeg den i morgen og kan få vekk masse papp sånn at gangen ikke ser helt bomba ut. Det viktigste er kjøkkenet og stua, men når jeg først setter i gang med å rydde så vil jeg at alt skal bli ryddig på en gang og det går jo ikke med denne kroppen. Derfor var jeg nødt til å spørre samboeren om hjelp (som er veldig lett å spørre egentlig) så han skal hvertfall hjelpe meg litt. Kanskje vi kommer i mål før venninna mi kommer.

Det har vært en stund siden jeg sist hadde noen på besøk/sett folk generelt så jeg gleder meg masse til hun kommer. Vi har det alltid veldig gøy sammen så det kommer til å bli den beste tiden denne julen hittil, tror jeg. Det eneste vi har planlagt er å bake og det gleder jeg meg veldig til. Forhåpentligvis blir det suksess og vi har noe å kose oss med om kvelden/natta. Kommer an på når vi bli ferdig. Kanskje vi tar det med oss i bilen. Hvem vet…

Det er hvertfall noe jeg gleder meg veldig til så da er det bare å vaske og rydde leiligheten. Jeg må bare passe på sånn at jeg ikke sliter ut kroppen FØR hun kommer fordi jeg må jo ha nok energi til å bake. Også skal vi jo ta med resten av julekortene jeg har lagd med oss, finne noen postkasser på veien og glede noen fremmede mennesker. Så søndag og mandag er planlagt. Som regel ville jeg jo ikke planlagt noe før jeg våkner og dagen er der, men dette er jo litt annerledes. Jeg må jo uansett få levert og hentet julegaver. Dessuten må vi gjøre det når venninna mi har muligheten så det er jo ikke noe jeg kan bestemme uansett. Jeg må bare passe på at kroppen er okay også kan jeg ligge rett ut i dagene som kommer.

Ja, bare et lite problem der. Dagene som kommer består av en telefonsamtale med psykisk helsehjelp (kommunen) og så er det grøt, ribbe og alt det der. Så dette blir veldig spennende å se hvordan går. Vi får bare krysse fingrene og håpe at det går bra. I verstefall kan jeg flytte grøtdagen til romjulen om kroppen min ikke orker, men la oss ikke ta sorgene på forskudd. Det kan jo hende at dagene blir supre. Tiden får vise. Akkurat nå skal jeg hvertfall drikke masse vann fordi jeg begynner å få vondt i hodet. Jeg skal også prøve å spise noe, men jeg har ikke matlyst i dag. Og så skal jeg slappe helt av til i morgen. Da håper jeg at jeg føler meg bedre og kan får gjort litt her. Også håper jeg bloggen min kan bli litt bedre fordi den har ikke vært veldig bra i det siste (som jeg syns er veldig kjipt). Så la oss krysse fingrene og håpe på en skikkelig bra jul videre.

Facebookgruppa til bloggen HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg