Cookies oppskrift

Selvom jeg ikke har følt meg helt bra så har jeg allikevel gjort litt her hjemme. Jeg har fått ryddet litt søppel, vasket klær og tatt litt oppvask. Men det var ikke derfor jeg kom inn hit. Jeg har nemlig bakt litt og har derfor en oppskrift til dere. Høres ikke sjokoladecookies godt ut? Vel, da burde du følge med her fordi jeg skal gi dere en skikkelig god oppskrift. Og hvis du ikke vil ha sjokoladebiter i så kan du jo finne andre ting. Kanskje du heller vil ha Daim eller nonstop i. Vel, det er helt opp til deg.hvis cookies frister så anbefaler jeg denne oppskriften. Jeg ble hvertfall veldig fornøyd med resultatet selv.

Det blir ca. 20-25 små eller 10 store cookies.

Ingredienser:

  • 5 dl Hvetemel
  • 2,5  dl romtemperert smør
  • 2,5 dl (totalt): sukker og brunt sukker (50/50)
  • 2 romtempererte egg
  • 1 ts vaniljesukker
  • 1 ts natron
  • 1 ts salt
  • 200 g god sjokolade i små biter

Hvordan forberede oppskriften (15 minutter):

1. Forvarm ovnen til 160 grader. Bland sammen smøret og sukkeret i en bolle. Det blir best resultat med en mikser. Tilsett egg og vaniljeekstrakt og bland videre til du har en jevn blanding.

2. Bland sammen mel, natron og salt i en annen bolle. Hell melblandingen, litt om gangen, oppi smørblandingen. Bland godt sammen. Rør i sjokoladebitene sakte inn med en sleiv.
3. Legg 1 toppet teskje på en bakeplate om gangen. La det være ca. 5 cm mellom deigklumpene.
4. Stek kjeksen i 10-12 minutter til de er lys gyllenbrune, men ikke for gyllenbrune. Det er bedre at de stekes for kort enn for lenge, for de skal være litt seige.
5. Avkjøl kjeksene i 2-3 minutter på stekeplaten og legg dem deretter på en rist.
Og over her ser dere altså resultatet. Dette skal jeg kose meg med i kveld foran tv-en etterpå.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg