Chilifrø

Jeg hadde jo veldig lyst til å se om det var noen frø jeg kunne bruke fra grønnsakskuffen, men der var det jaggu ikke mye nå. Ikke engang paprika lå i grønnsakskuffen. Jeg fant allikevel én ting som inneholder frø og det var chili. Det er jo veldig spennende å se om faktisk fungerer. Så jeg tok frem en av plastboksene i skapet og fylte den med jord. Så skal jeg opp en litt overmoden chili og tok ut frøene. Jeg lå noen få frø ned i jorda og strødde litt jord på toppen av frøene. Til slutt gav jeg de litt vann og satt den i vinduskarmen. Så nå er det bare å vente i spenning og håpe at det vil skje noe oppi der.

Som dere ser så har jeg merket boksen. Det er fordi jeg har lyst til å så andre ting også. Hvis jeg skriver utenpå boksen hva det er så er det lettere å holde styr på hvem som er hva i. Også slipper jeg å bruke energien min på å holde styr på hvem som er hva.

I tillegg til chill har jeg lyst til å prøve meg på paprika. Hvis dere har fulgt bloggen min i et par år så vet dere at jeg prøvde ut mye forskjellig. Bl.a paprikafrø. Desverre begynte jeg alt for sent og fikk ikke noen paprika ut av plantene. Så kanskje bedre lykke neste gang? Det er verdt et forsøk. Uansett er de jo veldig pene å se på selvom de ikke fra paprikaer, men vi får satse på at det går bra denne gangen.

Men nå har jeg hvertfall noe å holde på med og passe på. Det kan jo hjelpe litt på humøret det også. Planter har jo alltid gitt meg mye glede. Så det eneste som faktisk mangler nå er orkidéer. Da er leiligheten komplett.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg