Café, angst, på besøk og plantasjen

I går var gubben å skrev kontrakt med den nye jobben han har fått. Siden han bare skulle bli vist litt rundt og skrive den så ville jeg være med å se hvordan det var på jobben hans. Byen i seg selv er jo vakker bare det, men arbeidsplassen overgikk alt i min villeste fantasi. De ansatte virket så herlige og det var masse forskjellig å velge mellom i disken. Dette er nok et sted som gubben vil trives.

Mens jeg ventet på at han skulle bli ferdig så hadde han vært så snill å kjøpe både baguett og oreokake til meg. Det gikk greit i starten og jeg fikk spist opp baguetten, men så fort gubben var ute av synet så begynte magen å vrenge seg. Folk strømmet inn på caféen og jeg følte meg rett og slett dåtlig der jeg satt. Jeg prøvde å spise den gode oreokaka, men når jeg hadde spist 1/4 så kjente jeg at det ikke vardet lureste jeg hadde gjort. Jeg satt å tenkte på om jeg skulle spørre noen av de ansatte eller gjestene om de kunne se etter oreokaka, men jeg turte ikke. Heldigvis kom gubben tilbake og jeg gikk bort til han med brettet. Jeg måtte bare komme meg på toalettet. Jeg ble faktisk dårlig av å sitte der alene. Jeg har aldri gjort det før og er faktisk utrolig stolt av at jeg klarte meg så lenge. Psyken er definnetivt helt på jordet, men for første gang på… vel, noensinne… så har jeg faktisk sittet på en café helt alene. Jeg er faktisk utrolig stolt av meg selv for å ha klart dette selvom jeg ble dårlig av det.

Etter å ha spist den gode maten på caféen og gubben hadde fått skrivd kontrakt så tok vi en tur til svigerinna mi som har flyttet rett ved jobbrn til gubben sammen med broren min. Der satt vi å snakket og hadde det kjempe koselig. Rottweileren hennes som heter Tyson var veldig glad for litt ekstra kos og besøk. Jeg fikk til og med klappet de 2 kattene som var der. Den ene er jo hennes (Shira), men den andre var bare på besøk for å bli passet. Denne katten var veldig sky for nye mennesker, men han var faktisk villig til å bli klappet og det var et veldig søtt øyeblikk.

Jeg er egentlig litt allergisk mot Tyson, men når man får det fjeset ved siden av seg så er det umulig å ikke kose han. Så jeg dro armene på jakka over fingrene og det hjalp faktisk. Det klødde litt i fjeset, men det gjorde ikke noe. Det var veldig koselig å se både dyra og svigerinna mi igjen. Broren min var ikke hjemme akkurat da, men man skal ikke se bort i fra at jeg tar meg en tur dit en annen dag. Det ville vært veldig koselig å gå en tur, se byen og ha litt bedre tid.

Når vi hadde sittet der en stund så ble det på tide å dra hjemover til bikkja våres, men først tok vi en kjapp tur innom plantasjen for å se om vi fant orkidémose. Vi fant jo så klart noe mer enn bare det. Vi tok med oss en orkidé til 49,- og 10 poser med frø til 100,-. Vis ikke det er billig så vet ikke jeg!

Den var jo så utrolig flott. Utrolig nok hadde vi ikke denne typen fra før av. Det er jo mange forskjellige farger, mønster og typer så det er jo egentlig ikke så rart at vi ikke har alle.

I tillegg til den flotte orkidéen så sa jeg jo vi hadde kjøpt frø. Nå kan våren bare komme! Vi fikk tak i så mye forskjellige grønnsaksfrø. Jeg gleder meg bare mer og mer nå!

Hvilke type frø vi kjøpte kan du lese om senere i dag. 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg