Bygging og utmattelse

I går skjedde det mye her. Etter at jeg hadde satt opp og satt på plass tvbenken så tok jeg etterhvert også fatt på kommoden.  Da jeg hadde fått satt sammen alt utenom skuffene så kjente jeg at kroppen min begynte å få nok. Da hadde jeg jo også holdt på hele dagen. Med mange pauser så klart.

Samboeren min skulle hente madrassen til senga som lå i gangen der jeg hadde bygd sammen kommoden. *pang!* og så falt esken med delene til skuffene over den ene planken som var festet nederst. Den knakk og da bare raste alt for meg. Jeg knakk helt sammen av utmattelse. En ting vet jeg og det er at jeg hadde gjort alt for mye i går og det var ingen sin feil hva som skjedde. Dessuten tror jeg faktisk det går greit.

Hadde ikke dette skjedd så hadde jeg allikevel endt opp med angstanfallet på kvelden. Vi hadde egentlig lagt oss, men jeg klarte ikke å ligge i senga. Jeg ble bare mer og mer trist. Til slutt måtte jeg bare gå ut av rommet og da knakk jeg helt sammen. Så det har vært en ganske tøff kveld/natt, men jeg må allikevel være den heldigste jenta som finnes. Når man har en samboer som holder seg våken og spiller brettspill med meg så jeg får noe annet å tenke på så føler jeg at jeg har funnet verdens snilleste og godeste mann for meg. Så da fikk jeg til slutt sovet i senga og jeg må si at jeg er veldig fornøyd med den.

I dag tror jeg ikke at jeg kommer til å orke noe bygging. Jeg er mer enn fornøyd om jeg bare får hentet pakkene mine på posten. Det ligger nemlig 2 pakker og venter på meg der. Jeg er nesten helt sikker på hva det er så jeg håper jo jeg får hentet dem i dag. Jeg gleder meg sånn til å se om klærne jeg har kjøpt passer og hvordan de sitter.

Utenom det så skal nok jeg holde meg stille og prøver å slappe av fordi jeg er ganske stiv og støl i kroppen etter gårsdagen. Forhåpentligvis går det over i løpet av dagen. Jeg har ikke ro i kroppen til å sitte stille. Hvertfall ikke når det er skuffer som skal bygges. Det er hva som mangler på senga også før den er ferdig. Samboeren min jobbet på som en helt i går for å få senga ferdig. Med litt banning og sang så kom han i mål med en brukbar seng. Så kan man ta skuffene når man orker. Jeg syns vi har vært flinke som har kommet så langt. Nå har vi stor tvbenk, vi har en seng og sove i, snart har jeg kommode til klærne mine. Da er det egentlig bare det verste som gjenstår og det er å bli kvitt all pappen. Hvordan gjør man det uten bil? Jo, da må jeg kappe det i små nok biter og kaste det ut i pappsøppel. Med så mye esker og styr så blir det “gøy”. Da må vi kaste det vi kan og vente til den tømmes så vi kan kaste mer. Helt til det er tomt for papp her. Det var det jeg gjorde forrige gang jeg bestilte fra IKEA. Forhåpentligvis får vi ryddet opp mesteparten når vi er ferdige her.

Nå har jeg faktisk ikke kommet lengre med dagen enn å ha spist litt frokost. Jeg kjøpte en del rett i koppen middager og det er jo veldig kjekt om man vil ha noe annet enn brød. Så i dag ble det pasta de parma til frokost.

Vi får se hva resten av dagen bringer.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg