Bullerbyn (Bakkebygrenna)

Bare 15 minutters biltur fra Astrid Lindgrens Värld finner du husene der Bullerbyn ble spilt inn. Det er helt gratis å gå rundt og se på den lille plassen og det er jo veldig koselig å få med seg om man først er i nærheten. Så vi dro hit rett etter å ha vært i Astrid Lindgrens Värld. Et perfekt lite stopp om du spør meg. Og da ble det jo selvfølgelig noen bilder når vi var der, som jeg kan dele med dere.

Om du ikke forstår helt hva Bullerbyn er, så kanskje du vet hva Bakkebygrenna er. For i Norge kaller vi det jo ikke for Bullerbyn. For oss nordmenn er det jo barna i Bakkebygrenna, men i Sverige (og hva det opprinnelig heter) heter det jo Bullerbyn. Viste du det? For det gjorde ikke jeg.

Kjenner du igjen husene og veien der barna i Bullerbyn løper rundt i? Det har jo ikke forandret seg så veldige. En stor busk på venstre side av veien, som ikke var der på filmene. Men utenom denne buskene så er det jo faktisk som om tiden har stått helt stille her. Det er jo ingen som bor her, etter hva jeg har forstått. Så det er kanskje ikke så rart at det ser ganske likt ut. Men det er jo veldig gøy at det er blitt tatt såpass godt vare på og at man kan besøke Bullerbyn. Det er jo nesten som å komme inn i filmene.

Dyr var det også å se. Dem stod gjerdet inn, men man kunne gå inn og klappe kaniner bl.a om man ville det. En full Bullerbyn-opplevelse kan man vel si at vi fikk når vi kom dit.

Og låven hadde dem gjort om til en liten café. Så hvis man ville, kunne man kjøpe noe å drikke og spise når man var der. Et skikkelig fint sted å bare slappe av og kose seg.

Og det var altså turen til Bullerbyn. Kuene som er på siste bildet, de stod rett ovenfor veien. Jeg syns bare det ble så fint at jeg måtte dele det med dere. Det passet uansett veldig bra inn sammen med resten her. For Bullerbyn har jo masse gårdsdyr i filmene sine.

Hvis du ikke vil gå glipp av flere reisetips og mye annet spennende, burde du følge bloggen på Facebook HER. Du kan også følge meg på Instagram HER for ennå mer bilder og videoer. Mye skjer på storyen og jeg legger mye inne på høydepunktene på profilen min.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg