Bry deg om og ikke med andre

Etter å ha kommet hjem fra turen så var jeg tydeligvis så sliten at jeg bare sovna. Det var godt med litt mer søvn, men jeg har jo sovet bort halve dagen og ennå ikke spist noe særlig. Jeg fikk spist noen jordbær før jeg sovnet da. Ikke at det er nok mat etter en så lang tur i sola. Det er ikke rart kroppen bare stenger helt av og sovner uten noe energi i kroppen. På en eller annen måte må jo kroppen finne energi.

Jeg har så lyst til å spise regelmessig og sunt, men jeg har ikke klart det. Selvfølgelig er det noen som vil reagere på det, men ingen er perfekte. Når man blir fysisk syk av å spise frokost så er det ikke lett å tvinge i seg mat på morgenen. Også er vi mennesker veldig flink til å ikke forstå andre hvis vi ikke sliter med det samme. Jeg har fått så mange kommentarer på at jeg må spise frokost og at jeg spiser alt for lite, men sånn er jeg bare. Noen spiser for mye, andre for lite. Noen teller hver eneste kalori og andre er glad for det de får i seg. Vi er forskjellige og sånn er det bare.

Den kampen folk har mat syns jeg skal være dem sin kamp og ikke alle andre sin. Nå er ikke jeg så ille at jeg trenger hjelp, men det er jo fint å si i fra hvis du ser at noen ikke spiser i løpet av en hel dag. Jeg syns allikevel at folk skal få spise hvor mye, hvor ofte og hva de vil. Dette vil jo ikke påvirke din hverdag uansett. Vi kan ikke alle være kaniner på verdens sunneste diett. Ew jeg hater det ordet. For det eneste jeg ikke skjønner er hvorfor så mange mennesker tyr til dietter for å gå ned i vekt. Eller disse energishakene, smoothier osv. Ja, der har dere mine tanker om mat. Jeg går allikevel ikke rundt og klager til alle som spiser dette. Livet mitt består av viktigere ting enn å syte, klage og mobbe andre på nettet. Jeg mener hallo, er de 4 år?  Det er så mange stygge kommentarer på facebook, instagram og blogger. Det er jo ganske barnslig oppførsel. Og det verste er at det faktisk er voksne mennesker som slenger med leppa. Dette er faktisk grunnen til at jeg kjøpte patch med teksen “at least you’re cool on the internet”. Den passer så godt til så mange der ute. Så til neste gang noen føler for å skrive noe dritt på fb eller på en blogg så tenk litt på dette: Er du noe bedre enn dette mennesket? Har ikke du noen feil? Og hvis svaret ditt er at du er perfekt så syns jeg du skal slå deg selv i hodet så du våkner opp. Vi er bare mennesker!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg