Blitt skikkelig dårlig

Når det kommer til sykdom så rammer det veldig sjeldent meg. Takk og lov for jeg har hatt mer enn nok med angst, depresjon og fibromyalgi egentlig. Selvfølgelig kommer det noen forkjølelser og litt sånn i løpet av året, men det er som regel noe jeg klarer å takle ganske greit. Jeg tror egentlig jeg har et ganske sterkt immunforsvar.

Hvorfor begynner jeg å skrive om dette? Jo, fordi akkurat nå legger jeg i senga og føler meg bare verre for hvert sekund som går. Det begynte med at magen slo seg vrang, så kom hjertebanken tilbake fra i går og så ble jeg plutselig kvalm oppå det hele. I tillegg er kroppen helt slapp og tung. Jeg føler meg nesten nummen.

Sånn går det altså med meg nå. Jeg fikk stekt opp og spist pannekaker, men det var ingen gøy opplevelse. Jeg stod og var kjempe varm. Når jeg satt meg for å slappe av mellom hver gang jeg sku snu en pannekake så kjente jeg at jeg ble så utslitt at kroppen dirret. Jeg ville bare bli ferdig. I tillegg til å steke så stod jeg å spiste fordi jeg var så sulten. Plutselig ble jeg kjempe kvalm og måtte bare stoppe.

Så her ligger jeg altså. Siden jeg er så kvalm så har jeg fått bøtta ved senga. Jeg har også et glass med vann her sånn at jeg hvertfall kan få i meg nok væske. Så her ligger jeg da, under dyna og prøver egentlig bare å holde maten nede. Egentlig vil jeg bare sove, men siden jeg er så kvalm så orker jeg ikke lukke øynene engang.

Jeg ligger jo å lurer på hva i alle dager det er som skjer. Kan man bli så dårlig av energidrikk? Er det noe jeg har spist? Kan det være stress og angst som forårsaker dette? En ting er hvertfall sikkert og det er at jeg ikke er frisk.

Og jeg som har vært så godt i gang med turene mine og alt sånn. Det begynte å gå riktig vei. Tydeligvis var ikke det greit å få seg høyt oppe, glad og fornøyd. Nei, da må vi slenge inn litt sykdom. Kan ikke ha noe av lykkelige mennesker. Typisk min flaks. Håper bare det forsvinner snart. Jeg har virkelig ikke lyst til at dette skal vare og ødelegge hele ferien vi har planlagt.

Jeg får bare ta det helt med ro i hele dag og se om jeg får litt søvn når jeg slutter å fly på do hvert 5 sekund. Virkelig ikke min dag i dag, men jeg får bare ta tiden til hjelp og håpe på en bedre dag i morgen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg