Blitt gartner

Å hjelpe andre syns jeg alltid er så mye bedre enn å gjøre noe hjemme hos meg selv. I tillegg har jeg veldig vanskeligheter for å si nei. Så de siste par dagene har jeg vært hos mamma og hjulpet henne med hagen. Der er det veldig mye som må gjøres, så det går jo mye tid der nede nå. Ikke at jeg klager. Det er jo tross alt gratis trening og kroppen min trenger alltids å bevege på seg. Så jeg ta gjerne på meg slike jobber når mamma spør. Derfor har jeg vært veldig stille på bloggen, men nå hadde jeg litt tid til å skrive. Og nå har jeg også noen bilder jeg har tatt. For når jeg hadde tatt på meg arbeidshanskene og gjort en del så kom jeg på at jeg måtte også ha noen bilder til bloggen.

Vi har jobbet som bare det, men av og til følte jeg meg som en kommunearbeider. Vi pleier å ha det litt gøy med akkurat det. Når en jobber og 2 står og ser på så sier vi at det er som å være kommunearbeider. Jeg vet ikke om dere noen gang sier det, men det er sånn type humor vi har i vår familie. For når jeg jobbet i hagen så satt søsteren min og mamma på stolene og slappet av. Når mamma jobbet i hagen så satt vi å slappet av. Og sånn holdt vi på.

Utrolig mye ble gjort. Vi fikk fylt en hel henger med hageavfall og kjørte det på fyllinga. Også begynte vi å fylle hengeren på nytt da vi kom tilbake, men da var vi så slitne at vi måtte stoppe. Samme skjedde i går, men da var jeg så svimmel og hadde vondt i hodet. Da måtte vi bare stoppe og fortsette i dag. Så det er ikke mye jeg har fått gjort utenom dette, på disse to dagene. Også er det tilbake igjen i morgen.

Vi har sånne lange ugress å klippe ned, men disse søte humlene var jo på jobb. Jeg hadde jo ikke lyst til å kutte dem ned når denne lille tassen satt på den ene. Så det jeg gjorde var å klippe alle andre først. Også kom mamma og kuttet ned den til slutt. Stakkars lille humle som måtte finne et nytt sted å sitte, men jeg fikk et søtt bilde av den først da.

Etter å ha holdt på i flere timer så var det godt å slappe av. Vi har jo brukt ganske mange timer disse to dagene. Grunnen til det er at det har ligget greiner på gresset fra hekken som ble klipt ned for en stund siden, så mamma kunne ikke gå over med gressklipperen. Nå ble det derfor mye mer jobb for oss, men vi kommer i mål til slutt. Kanskje er alt bort i løpet av morgendagen. Vel, jeg håper hvertfall det.

Også har vi jo ikke bare gjort dette, men også klipt vekk tørre greiner på hekken på den andre siden av huset. Når man har hus er det jo alltid noe som må gjøres. Og har man en kropp som ikke er så god, er det ikke så lett å gjøre alt alene. Så det var jo veldig godt for henne at jeg flyttet nærmere og kunne hjelpe til litt igjen. Jeg får gratis trening og god middag og hun får hjelp med alt mulig. Ganske god deal, mener nå jeg.

Og i morgen er det på’n igjen. Det vil si hvis været tillater det. Noe jeg håper fordi jeg vil bruke helgen på å slappe av og den er jo snart her. For på mandag skjer det noe jeg gleder meg ekstra mye til. Dama mi kommer hit og etter det… Vel, dere får vente og se hva som skjer videre.

Men før noe som helst annet så skal det bli godt å slappe av og få meg en god natt søvn. Så får vi se hva vi får gjort i løpet av morgendagen.

4 kommentarer
    1. Du verden så flinke folk. Må være en store hage det der eller? Gressklipping er det beste jeg veit med hagearbeid men rake, luking og slikt er helt pyton for min del. Insekter er fine – jeg dreper aldri veps. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg