Blåfarveverket

På blåfarveverket er det utrolig mye å se på. Denne gangen ble det gårdsdyrene og litt shopping i fokus, men det er utrolig mye å se på. Her kan man virkelig bruke flere timer om man vil. Det er en så utrolig flott plass. Så jeg tenkte å vise dere litt bilder fra turen dit.

Gårdsdyrene

Her kan man få et skikkelig koselig møte med gårdsdyrene. Dem har flere dyr enn hva jeg har tatt bilde av. Både ku og hest bl.a. Men jeg tok hvertfall bilder av en del av de flotte dyrene du kan møte. En fin opplevelse for både store og små.

Butikker og Caféer

Bare det å gå rundt der og se på de fine husene er jo noe helt spesielt i seg selv. Her finner man butikker som selger masse spennende. Inne i den ene butikken har dem mat og drikke som er lagd i området. Vi fikk se saft a  rips, solbær og kirsebær. Dem hadde en nydelig ost, som også stod fremme som smaksprøver. Det samme hadde dem gjort med en spekepølse. Så da vet man nøyaktig hva man kjøper.

Et annet hus har mye fint service med denne flotte kobolt blåfargen som blåfarveverket er kjent for. Inne på denne store butikken kan man også se på mange flotte ting som står til utstilling i glasskap.

Caféene er jeg ikke så kjent med, men jeg vet dem selger deilige vafler hvertfall. Sikkert mye annet, men jeg har faktisk ikke spist noe særlig der før.

Utstillinger

Et sted jeg ikke har besøkt før nå (utrolig nok) er utstillingen i glasshuset. Der var det veldig mye spennende å se på. Man kan lese om hvordan dem lager den fantastisk flotte blåfargen. Det er en utstilling med veldig mye fint. Jeg tok ikke bilde a  alt der, men under her kan dere se noe av det spennende som fins der.

Innkjøp

Når man er på Blåfarveverket kan man ikke dra derfra tomhendt. Så jeg kjøpte med meg noen deilige konfekter og flotte steiner. Konfekt fra blåfarveverket smaker alltid så utrolig godt. Men det gjør jo alt dem har der oppe. Min absolutt favoritt er lakris fudge. Vel, det var gør jeg smaktexdisse konfektene her. Pasjonsfrukt og bringebær. De smakte så friskt og godt. 10/10!

Om du ønsker å besøke blåfarveverket så ligger det i Modum. Og hvis du tar turen dit så anbefaler jeg deg på det sterkeste å ta turen innom gruvene, som er litt lengre oppover. Det er en veldig flott gåtur inn i fjellet. Når jeg selv får tatt den turen igjen, skal jeg komme med bilder derfra, men bilder er jo ikke det samme som å oppleve det med egne øyne.

Modum har virkelig noen flotte perler som er verdt å oppleve. Jeg syns det er en så flott plass. Tidligere i år var jeg på Tyrifjord hotell og det var virkelig en vakker opplevelse. I tillegg er det jo Furumo, som jeg viste dere bilder av forrige uke. Og ennå mer kan man oppleve om man bare utforsker litt. Så ja, Modum er virkelig en plass verdt å besøke.

Ikke gå glipp av flere reisetips og mye mer spennende på bloggen. Følg bloggen på Facebook HER. Du kan også følge meg på Instagram HER for ennå mer spennende innhold.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg