Blåbærtur

Da var man hjemme igjen etter en skikkelig lang og fin tur i skogen. Jeg har fått plukket litt blåbær, men kroppen min blir veldig fort sliten av å stå beøyd, så da må jeg plukke litt her og der. Også var det veldig mange steder som var helt tomt for blåbær. Så da var det jo bare å gå videre og prøve å finne noen steder. Jeg går jo ikke så langt inn i lyngen fordi jeg er livredd for både flått og orm, men det er da litt blåbær på noen sånne topper så jeg fikk jo nok for denne gang. Selvfølgelig blir ikke dette siste gang jeg går på blåbærtur, men jeg tror det blir siste gangen før vi drar på ferie. Det er jo ikke så veldig lenge til nå og da må jo kroppen være klar for å gå lenge.

Selvom jeg var ute for å plukke bær så måtte jeg jo ta noen bilder og filme litt også. Så jeg kommer til å legge ut en video fra denne turen også. Det begynner jo å bli et par videoer som skal ut, men det gjør jo ikke noe. Da har jeg jo litt å gå på hvis det er en uke jeg ikke orker for eksempel. Nå skal dere hvertfall få se på bildene fra turen så det er jo kjekt å følge både bloggen og youtube om man liker å se både bilder og videoer fra skogen.

Jeg fikk jo også møte sauene igjen. Stakkars små som har så mye ull. Det kan umulig være noe godt. Mora peste jo som bare det og det var ingenting jeg kunne gjøre. Så det var jo litt kjipt, men i det minste hadde dem masse skygge og det er ikke langt til nærmeste vann for at dem skal få se litt drikke. Også er det jo veldig koselig å møte på dem. Man hører bjellen som mora har rundt halsen. Den vakreste lyden man kan høre, for så å møte på disse søte dyrene.

Det ble jo litt blåbær i posen, som dere kan se på det ene bildet over her. Så nå er jeg egentlig fornøyd med denne dagen. Hvertfall med den flotte turen. Nå blir det vel å slappe av og bare kose meg resten av dagen. Forhåpentligvis er kroppen min klar for å bake litt i morgen. Jeg har jo veldig lyst til å bruke blåbærene i bakst. Så får vi se hva jeg finner på.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

1 kommentar
    1. Så det var en del blåbærkart i skogen da jeg var ute. Håper et blir mye blåbær i år for de to siste årene har det vært for tørt. Plukker blåbær selv og syns det er godt til syltetøy. Det er mye mat i skogen men det er bare en brøkdel man bruker.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg