Blåbærmuffins oppskrift

Etter å ha gått en lang tur på over 4 km så var jeg ganske utslitt. Jeg fikk hvilt ut, mens jeg så på Lucifer. Jeg har også lest litt i boka. Etter en stund ble jeg rastløs og hadde lyst til å lage noe ut av blåbærene jeg hadde plukket i skogen. Så jeg rørte sammen en muffinsrøre og brukte blåbærene oppi. Og hvis du syns det høres godt ut så skal du få oppskriften her.

Du trenger:

200g smør
300g sukker
5 egg
300g hvetemel
2ts bakepulver
4 dl blåbær

Fremgangsmåte:

Rør smør og sukker hvitt. Rør inn ett og ett egg. Sikt hvetemel og bakepulver i røra.

Vend inn blåbærene.

Fyll muffinsformene ¾ fulle ved hjelp av teskjeer. Stek ved 175 °C i ca. 20 minutter. Avkjøl muffinsene.

De er så utrolig gode. Og hvis du vil toppe de med en smørkrem med blåbær så går jo det også, men jeg hadde ikke nok blåbær til å lage det desverre. Uansett var de veldig gode uten. Teknisk sett trenger den ikke mer. Med norske, selvplukkede blåbær så fikk den en skikkelig saftig og god konsistensen.

Noe du kunne tenkt deg å lage? Kanskje det frister med en blåbærtur. Hvis du føler for å prøve ut oppskriften så si gjerne det i kommentarfeltet. Koselig å høre tilbakemeldinger, at det jeg deler av oppskrifter faktisk frister. Og hvis du ikke vil gå glipp av neste oppskrift kan du følge bloggen min på facebook. Klikk deg inn HER om du ønsker å følge. Der kommer link til alle innleggene mine så kan du bestemme hvilke innlegg du har lyst til å lese og ikke.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg