Bite tennene sammen og holde ut

Det er en stund siden jeg sist kom med en oppdatering på hva som faktisk skjer. Så nå har jeg klart å samle nok energi til å skrive litt her inne. For det har vært et skikkelig stort problem i det siste, at jeg ikke har hatt ork til å blogge. Noe som er veldig kjipt fordi jeg liker virkelig å skrive på bloggen. Det har bare skjedd så mye, men nå skal dere få høre om alt sammen.

Jeg husker ikke helt hva jeg har fortalt dere, men jeg snakket med psykologen for 2 uker siden om at jeg ville legges inn på Modum bad. Da fikk jeg beskjed om å ta kontakt med fastlegen min og det har jeg nå fått gjort. Jeg sendte en melding og fikk til slutt en time på telefon. Der forklarte jeg alt sammen og hun sa at jeg da måtte ha en detaljert rapport fra min psykolog.

Samtidig som denne telefonsamtalen skjedde så hadde jeg besøk av venninna mi. Vi var på Jessheim storsenter og fikk handlet inn en gave som jeg trengte til en baby som er på vei. Selvom det fortsatt er en stund til så tenkte jeg at jeg kunne få gjort det nå, mens venninna mi var på besøk. For jeg skal nemlig bli tante til en gutt og da må han jo få gave når han kommer.

Utenom det så slappet vi egentlig bare av her hjemme, fikk sett mange filmer og bakte litt. Et ganske rolig og koselig besøk. Som også gav mye glede og grunnen til at jeg faktisk klarte å sette meg ned og skrive i dag. For det har jo vært ganske tøft i det siste. Faktisk har jeg slitt så å si helt siden jul og det har vært veldig slitsomt. Derfor var det godt å føle seg litt bedre nå.

Ikke mye har skjedd siden jeg hadde venninna mi på besøk, men i dag var psykologtimen min. Vi snakket litt om dette med innleggelse og kom til slutt frem til at jeg skal prøve angstbehandlingen. Vel, vi skal hvertfall sende en henvendelse dit og så får vi se hva som skjer videre.

Som dere kanskje skjønner så er det veldig mye frem og tilbake. Det er veldig mye venting også. Slik er altså det norske helsesystemet, men alle som har vært innom det vet jo hvordan det fungerer. Jeg fikk også forklart greit hvordan det fungerer i forhold til disse leddene man må igjennom for å få en diagnose og få den hjelpen man trenger. Og helt ærlig fikk jeg helt vondt i magen av hvor mye frem og tilbake det er. Når noen sliter psykisk så er det siste dem trenger å måtte bli kastet rundt fra det ene stedet til det andre.

Når til og med psykologen sier “du får bare bite tenna sammen og holde ut” så sier det jo seg selv hvor dårlig systemet er. Jeg blir så oppgitt. Og det er jo så klart ikke psykologen sin feil at systemet er som det er. Det er jo lite dem får gjort, utenom å faktisk hjelpe så godt de kan. Den hjelpen har jeg hvertfall fått fra min psykolog. Selvom jeg har hatt en helt forferdelig tid i det siste så er det ingenting å si på han sin hjelp hvertfall. Så jeg er veldig takknemlig for den hjelpen. Selvom det har vært noen ganger jeg har vært oppgitt fordi jeg plutselig har blitt glemt/falt ut av systemet så hjelper han så godt han kan ellers.

Så da er det vel bare for meg å bite tenna sammen og håpe på det beste.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

1 kommentar
    1. Håper det med Modum bad går fort i orden. Et solid sted hvor men kan føle seg trygg hele tiden. Det blir moro at du snart skal bli tante(for første gang?). Må ha en legetime selv snart men det var mye sykdom der hos de som jobber der. Derfor hoper det seg opp med ting. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg