Bilder av månen

Jeg har alltid elsket å ta bilder, men jeg har aldri klart å ta noen bra bilder av det jeg har ønsket i så lang tid. Jeg har alltid ønsket å ta et detaljert bilde av månen. Det har gått litt i glemmeboka de siste årene så jeg har ikke engang prøvd å bruke kameraet mitt som jeg kjøpte for et par år siden. I går satt jeg å så på månen og tenkte “lurer på om jeg klarer å ta et fint bilde av månen noen gang” og så kom jeg jo på at kameraet mitt har jo superbra zoom. Så jeg skrudde på kameraet og satt i sofaen, mens jeg zoomet inn på månen. Jeg skalv og klarte ikke holde kameraet helt stille, men jeg prøvde så godt jeg kunne å holde det stille. Jeg tok et par bilder før jeg tenkte at jeg kanskje fikk bedre bilder om jeg gikk ut. Jeg går ikke langt når det er midt på natta og gubben hadde gått å lagt seg, men jeg lukket opp verandadøra og knipset et par bilder der også. Jeg ble allikevel ikke helt fornøyd så jeg gikk ut på trappa og prøvde der. Når jeg hadde tatt et par bilder der også så gikk jeg inn og så på dem på pcen. Og jeg må jo bare få sagt at månen er utrolig nydelig. Jeg håper at jeg får bilde av en fullmåne en dag.

Jeg skulle jo så klart ønsket at jeg hadde et stativ og mer utstyr til kameraet, men til å bare ha Sony kamera og måtte holde det på 63x zoom så ble jeg utrolig fornøyd med resultatet. Derfor vil jeg veldig gjerne vise dere 2 bilder. Kanskje det kommer flere senere vis jeg finner ut at jeg vil ta flere bilder. Men når det kommer til slike type bilder så er det kjipt å ikke ha stativ og ikke penger til det heller. Jaja, sånn er nå det. Kanskje en dag!

Er det bare meg eller er det noe helt magisk ved månen?

Fortell meg gjerne hva dere syns om bildene.

Nå skal jeg sette påTaki Taki og slappe av etter en bra trening.

4 kommentarer
    1. Du kan finne billige og gode stativer på ebay, det gjorde jeg, tror jeg betalte ca 100 lappen og på det høyeste er stativet høyere enn meg og jeg er 168, bare søk opp navnet på kaleradu har og tripod 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg