Berg og dalbane

Siden samboeren min har trengt å sove/slappe av etter at vi kom hjem fra butikken, så har jeg sett på en film. Nå kjenner jeg at jeg begynner å bli litt rastløs og lurer litt på hva jeg skal gjøre. Jeg har lyst til å gå en tur, men kroppen er fortsatt sliten etter  å ha vært ute i dag. Oppvask orker jeg ikke tanken på nå og klesvasken er ikke tørr sånn at jeg kan legge det sammen og vaske nytt.

Å være rastløs og småsliten er det verste jeg vet. Jeg skulle ønske jeg bare kunne ta meg 2-3 timers lang gåtur akkurat nå. Det hadde vært så deilig å ha ork til det, men det har jeg desverre ikke. Faktisk har jeg ikke ork til noe annet enn å ligge her og det er kjedelig. Fingrene, håndleddene og skuldrene har begynt å verke så det blir ikke noe lesing nå heller.

Så hva KAN man egentlig finne på når man egentlig ikke orker å gå ut av sofaen, men er for rastløs for film/serie? Helt ærlig har jeg faktisk vurdert å bare sove, men det er jo litt tidlig enda. Da våknet jeg rundt midnatt også får jeg ikke sove igjen. Man ja, det frister.

Noen ganger føler jeg meg fanget i min egen kropp. Spesielt på sånne dager som i dag. Jeg har lyst til å gjøre mye, men så sier kroppen min stopp. Det er litt irriterende, men jeg prøver å finne en balanse hvertfall og jeg prøver å bli frisk. Dette blir litt berg og dalbane, men jeg gjør hvertfall mitt beste for å holde alt dette i sjakk. Ting tar tid, men jeg håper hvertfall jeg en dag vil få dette litt mer stabilt enn det er nå. Depresjon og angst er ikke noe å tulle med. Det er en vanskelig situasjon å være i. Så jeg får ta meg en tur bort til plantene mine og se hvordan det går med dem. De pleier å få meg i bedre humør.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg