Begynt å trene

Det er en ny uke og det betyr at man starter med blanke ark. Så denne uken begynte jeg min mandag med litt trening. Siden kroppen min ikke har det så bra så tok jeg bare veldig lett og kort treningsøkt, men jeg håper å komme i gang og få trent litt hver dag. Jeg har lyst til å få brukt kroppen min litt mer og hva er vel bedre enn å starte dagen med litt trening? Også hjelper det jo på resten av dagen når man starter dagen sånn. Det kommer til å bli tøft i starten, men så lenge jeg klarer noen enkle øvelser så skal jeg være fornøyd med det. For meg betyr det mer å bare komme i gang enn hvor mye jeg trener. Jeg ser på det som å varme opp til våren og sommeren. For da må kroppen være klar for de lange turene. Så nå prøver jeg å bare holde kroppen i gang fordi det er ikke sjans i havet for at kroppen min klarer å fungere igjennom en vanlig treningsøkt. For dere som ikke vet så mye om meg så er det ikke det at jeg ikke vil, men det at kroppen min ikke klarer. Dette skyldes fibromyalgi og kulden som vinteren har kommet med. Kroppen min stivner og verker så mye at det er tungt og vanskelig å bevege seg, men det stopper ikke meg fra å prøve og holde kroppen i gang. Så planen er å trene litt og tøye mye.

Min dag startet altså med frokost og trening. Nå tenker jeg å slappe av med jake munro sin live stream fra i går. For jeg lå å sov når han streamet, men jeg vil jo gjerne få det med meg forde. Så jeg har latt det stå på til frokost og når jeg trente. Han sitter jo bare å spiller så det er jo fint å kunne se på det, mens jeg trener.

Etter det så har jeg lyst til å lese litt i boka mi og ta litt oppvask. Også må jeg finne ut hva vi kan ha til middag i dag. Heldigvis blir ikke det noe problem fremover fordi jeg skal lage en ukeplan. Jeg har også lagd en plan på hva jeg skal spise fra morgen til kveld sånn at jeg ikke sitter og spiser alt mulig jeg ikke burde. Så fremover nå skal jeg begynne å spise mer salat/grønnsaker i stedenfor å spise ting jeg ikke har godt av. Det er hvertfall det som er planen. Vi får se om jeg klarer å holde meg til det. Jeg har bestemt meg for å ikke kjøpe noe godteri fremover. Hvis vi skal ha noe å kose oss med så kan jeg heller bake. Så det starter altså i dag.

I tillegg har jeg noen veldig spennende utfordringer jeg kan prøve meg på. Det kan jo bli gøy å blogge om, men i første omgang er det matplanen min som gjelder. Og denne planen er fylt med mye godt så jeg tror faktisk jeg skal klare å holde meg til denne planen. Forhåpentligvis vil treningen og matplanen hjelpe meg å holde denne kroppen i sjakk og klar for turene så fort snøen smelter. For så fort bakken er fri for snø så kommer jeg til å løpe ut i skogen.

Følg bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg