Begynne å så frø

I går fortalte jeg dere at jeg måtte ta en pause resten av dagen. Jeg kommer ikke til å gå i detaljer hva dette dreier seg om, men meg var bare så tom for energi, lei, frustrert og bare orket ikke noe akkurat da. Det hjalp med en pause, men jeg kjenner at jeg trenger litt tid på å fordøye dette. Når det er sagt så vil jeg takke 2 venner av meg som virkelig var der for meg i går. Å snakke med dem hjalp veldig. Så en stor takk til dem for å ta kontakt og støtte meg. Dere er fantastiske mennesker.

Nå er jeg tilbake igjen og jeg prøver å få tankene mine over på noe annet. Jeg steller med plantene mine, ser på youtubevideoer og jobber med bloggen. Med andre ord gjør jeg alt for å komme i bedre humør. For nå har depresjonen hengt på meg som et frimerke og jeg sliter med å holde humøret oppe. Det betyr jo ikke at jeg skal la være å prøve. Noen ganger går livet i mot og man møter på hindringer, men da må man bare tenke at man ikke må gi opp. Bare fortsett å kjempe den kampen så vil du komme deg forbi denne hindringen også. Det er nøyaktig hva jeg har tenkt til å gjøre. Så jeg fokuserer på det som gjør meg glad og holder motivasjonen oppe.

Planen for dagen i dag er å slappe av fordi jeg har det ganske tøft. Så jeg skal ta det helt rolig og gjøre noen småting frem til jeg er tilbake på topp igjen. Frem til nå har jeg vannet og sprayet plantene mine, funnet ut hvor jeg skal sette de forskjellige plantene når jeg skal så frøene og fått lagd middag. Også har jeg sådd solsikkefrø. Jeg kjøpte jo solsikkefrø til litt mindre solsikker. Jeg vet ikke helt hva de kalles, men det er pottesolsikker så de blir ikke så høye som de man gjerne forbinder med solsikker. Disse er jeg veldig spent på for jeg har jo aldri hatt solsikker før. Så jeg vet ikke hvor lang tid det tar før de spirer, hvor store de blir eller hvor mye plass dem trenger, men jeg gir dem et forsøk i en av mine vanlige potter. Dette kan jo bli spennende.

Utenom det så følger jeg med på paprikaplantene som virkelig gir meg mye glede for tiden. Og med alt dette som forgår og som jeg har i vente så kommer jeg nok til å klare og komme tilbake til meg selv igjen. Ingenting gir meg merr glede enn planter og naturen. Når naturen er dekket med snø så får man fokusere på plantene inne i stua. Vi er jo allerede halvveis i februar så det er jo faktisk på tide å sette i gang med å så frø fremover nå. Og takket være mye baking og egg til frokost så har jeg mye eggeskall til å bruke i jorden. Det klør i fingrene og jeg har bare lyst til å sette i gang med det samme. vel, jeg har jo faktisk begynt allerede så kanskje jeg bare skal fortsette?

Følg bloggen på facebook HER om du vi følge med på plantene mine.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg