Beetlejuice

Nå har jeg sett Beetlejuice, en film jeg har hatt lyst til å se i lang tid. Og nå tenkte jeg å fortelle dere hva jeg syns om denne filmen jeg har ventet så lenge på å se. Så la oss starte.

Filmen i seg selv er jo morsom og alt det der. Selve Beetlejuice kunne vært spilt mye bedre, syns nå jeg. Med tanke på at dette er Tim Burton så hadde jeg kanskje litt høye forventinger til en film fra 1988, men jeg følte bare ikke at det ble en like bra film som disse andre filmene som er lagd. Den manglet en god del og det handler nok mer om skuespilleren enn selve historien. For det var Beetlejuice jeg syns ikke var noe bra.

Resten av filmen var gøy å se på og jeg likte disse to spøkelsene og ormen. Man kan jo ikke forvente alt for mye av en film som var lagd på den tiden i forhold til detaljer. Så det skal jeg heller ikke fokusere på. Jeg skulle nok ønske at den var litt mer skummel, men det er nå bare min mening. En annen ting var denne jenta som så tydelig da skal være goth. Dette er noe som stadig kommer i filmer og som irriterer meg. For “normale” mennesker får jo et bilde av goth på en ganske negativ måte når dem alltid er sånn som dette. De ønsker ikke leve, de hater livet sitt og alle rundt.

Så denne filmen kommer ikke til å være med på min liste over filmer jeg må se i oktober hvert år. Den traff meg dessverre ikke på samme måte som Tim Burton sine andre filmer. For jeg er fan av han sine filmer, bare ikke denne. Og jeg tror om den hadde blitt lagd nå med alle effekter man kan bruke i film nå så tror jeg den ville vært mye bedre. Det er nok derfor jeg ikke er så glad i gamle filmer fordi dem brukte det de hadde og det var ikke så mye. Jeg tror heller ikke at jeg hadde så høye forventinger, men at jeg rett og slett bare ikke likte denne like godt. For meg ble det litt rotete og ikke veldig bra gjennomført. Selve historien likte jeg da.

Og det er dette som er så fint med filmer. Man finner noen filmer som passer perfekt for seg selv, men som ikke faller i smak hos andre. Jeg syns det er fint at vi kan like forskjellige ting. Så om du liker denne filmen så er jo det flott. Nå har jeg jo hørt mange som liker den og flere som ser den hvert år. Skulle ønske den falt i smak hos meg også, men det gjorde den dessverre ikke. Så da får jeg bare kose meg med alle de andre Tim Burton filmene resten av oktober som jeg syns er bra.

Liker du Beetlejuice? Og hva gjør denne filmen bra i dine øyne?

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg