Bare solbrent eller noe annet?

Tidlig i går kveld så begynte jeg å legge merke til at jeg hadde blitt solbrent. Enda jeg hadde smurt meg med solkrem så var jeg fortsatt veldig solbrent i fjeset. Så da måtte jeg bare smøre meg godt med aftersun i fjeset. Plutselig begynte det å bli ildrødt på den ene overarmen min. I tillegg begynte det smått å klø og jeg fikk hovne flekker som så ut som elveblest. Det har jeg hatt før også, men det var på grunn av at jeg ikke klarte å roe meg ned etter å ha mistet tantebarnet mitt. Da fikk jeg elveblest og da skjønte jeg hvor mye det hadde påvirket helsen min og alt sånt. Om det er elveblest nå eller om det bare er på grunn av solen vet jeg ikke, men jeg kommer til å være litt mer forsiktig med å være i solen i dag, for å si det sånn. Det å være alene hjemme med dette utslettet og i tillegg ha en forferdelig telefonangst var ikke akkurat så moro. Så jeg smurte det godt og prøvde å forholde meg rolig. Ikke at det er så veldig lett, men etter å ha fulgt med på dette ildrøde, hovne utslettet en stund så ble jeg enig med meg selv om å bare slappe av og til slutt gå å legge meg. Det ble ikke verre så jeg tenkte at det gikk greit, men det skremte meg litt. For det kom så plutselig.

Heldigvis gikk det bra til slutt. Jeg tror det hjalp å smøre det litt. Så i dag blir det ikke noe soling. Dette har jeg ikke lyst til å terge noe mer. Og det gjør jo at jeg har en hel dag jeg må bruke på noe helt annet, her inne i leiligheten. Og da er jo spørsmålet hva jeg skal finne på i dag. Skal jeg gjøre noe så kjedelig som å gjøre husarbeid eller skal jeg ta frem en hobby? Ja, eller så har vi jo siste alternativ som er å se på tv hele dagen. Nå brukte jeg hele gårsdagen til å slappe av så kanskje greit å finne på noe annet. For eksempel har jeg jo litt jobbing som må gjøres. Det høres ut som en god idé. Da blir det jobbing. Planlegging av nye oppskrifter jeg kan teste ut, hvilke innlegg jeg skal skrive til hvilke dager og litt sånne ting. For oppskriftene kommer ikke så enkelt til meg som de gjør til dere. Jeg elsker jobben min da. Det er fint å gjøre det fordi dere er så fornøyde med dem. I tillegg er det gøy å prøve ut nye oppskrifter og generelt bake og lage mat.

Ja, nå som jeg har en plan for hvordan dagen i dag blir så kan jeg jo egentlig bare starte. Nok av arbeid som venter på å bli tatt tak i. Og så får vi se hvor langt jeg kommer i løpet av dagen. Det hadde jo vært godt å kunne fått gjort masse. En effektiv dag gjør meg alltid litt ekstra glad. Jeg blir jo glad selvom jeg ikke får gjort masse, men det er jo selvfølgelig ekstra deilig om man klarer å planlegge og gjøre masse arbeid på kort tid. Så vi får se hvordan det går. Jeg skal hvertfall begynne med en gang jeg har spist frokost.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg