Bare du kan snu dagen til noe positivt

Nå har jeg vært ganske borte i noen dager og det ser ikke ut som det blir borte med det første. Jeg ligger i senga og klarer faktisk ikke å gjøre noe. Bare det å skrive dette innlegget er slitsomt, men jeg føler at jeg må komme inn hit og blogge litt. For jeg har jo hatt en ganske bra periode for bloggen der jeg fikk ut masse oppskrifter, men som dere sikkert har lagt merke til så har det ikke kommet noe mer etter tirsdag. Grunnen til det er at jeg faktisk ikke har orket å bake.

Ja, jeg vet at jeg har brukt tiden min på å gå lange turer i skogen og noen tenker kanskje at da kunne jeg heller brukt tiden min på baking, men det er ikke så enkelt. Disse turene jeg har tatt i det siste har vært et forsøk på å slippe depresjonen inn. Denne leiligheten er grei nok, men å sitte inne hele dagen er ikke bra for noen. Selvom man gjør noe så gøy som baking så kan det faktisk gå veldig utover psyken. Jeg hadde heller ikke en veldig bra romjul og det har egentlig gått nedover etter det. Så turene jeg har tatt var et forsøk på å stoppe depresjonen å ødelegge hverdagen min.

Dessverre vant depresjonen til slutt og jeg er derfor “fanget” hjemme i senga. Jeg klarer nesten ikke få i meg mat og jeg vil bare sove hele tiden. Oppå alt dette så tenker jeg på alt som må gjøre både med husarbeid og jobben. Og jeg klarer ingen av delene sånn jeg er nå. Dette innlegget tar lang tid å skrive fordi jeg mister fokus og stirrer ut i luften. Så frem til jeg føler meg noe bedre så vil det ikke være mye som skjer her. Jeg beklager veldig at det ble sånn, men det er ekstra ille i år og jeg må derfor ta dagene som de kommer.

Dere vil høre fra meg når jeg føler meg bedre, men frem til da så kommer jeg til å ligge i senga, prøve å få i meg mat og tvinge kroppen min til å ta noen få øvelser for å holde kroppen i gang. Jeg hadde virkelig gledet meg til en ny start og et nytt år, men hittil har ikke 2022 vært så veldig bra. Skulle ønske jeg kunne kommet innpå her med gode nyheter og masse gode oppskrifter, men helt ærlig føler jeg meg verre for hver dag som går. La oss håpe at jeg klarer å snu det. Jeg jobber hvertfall veldig mye for å finne det positive i hver dag og gjøre en ting (øvelsene) slik at jeg har noe bra å fokusere på og være stolt av. For det er det ikke mye av i min hverdag for tiden.

Så hvis du har depresjon så har jeg bare et tips til deg og det er å gjøre det til en bra dag. Selvom det kun er den dusjen eller turen til postkassen. Jeg sitter i senga og gjør noen øvelser for armene. Selvom det bare er 5-10 minutter av en hel dag så betyr de få minuttene utrolig mye for meg. Jeg vet hvor vanskelig det er, men når du har tatt første steget så er du allerede halvveis til en god dag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg