Baketid

Etter å ha publisert dagens første innlegg så sovnet jeg igjen. I natt har jeg ikke fått sove noe godt, men vi får se om dagen kan bli bra allikevel. Planen for dagen i dag er hvertfall å prøve og få bakt litt. Jeg må jo snart få fylt opp disse kakeboksene. Hvor mye jeg får bakt kommer an på kroppen min, men jeg er bra glad hvis jeg får kommet i gang og lagd et slag. Utenom baking så er det nok ikke så mye som skjer her i dag. Baking tar jo litt tid og veldig mye energi så når jeg har gjort det jeg skal på kjøkkenet så tviler jeg at det er ork til noe mer. Det eneste jeg må gjøre nå er å finne ut hvilken julekake jeg skal bake først, men før jeg begynner å bake så får jeg vel få i meg litt frokost først.

Jeg har kikket litt rundt på Pintrest for å prøve og finne noen litt annerledes julekaker jeg kan bake. Det er jo veldig mye forskjellig, men det var spesielt en type kake som faktisk hadde et julete utseende. Når jeg så den så viste jeg at jeg måtte bake denne. Så jeg har enda en julekake på lista mi. Så det betyr jo at jeg får enda en ny julekake som jeg ikke har prøvd før. Denne har jeg verken lagd eller smakt før så jeg gleder meg veldig til å prøve ut denne oppskriften jeg fant. Jeg er jo alltid på utkikk etter nye oppskrifter og nå som det er jul så er det jo ekstra koselig å finne noe nytt å prøve, syns jeg. Det går jo mye i det samme. Alle skal lage krumkaker, pepperkaker, berlinerkranser osv, men hadde det ikke vært gøy å prøve noe helt nytt? Jeg syns hvertfall det hadde vært gøy så jeg bruker mye tid på Pintrest, men det er jo ikke akkurat noe nytt. Pintrest er jo definitivt min inspirasjonskilde til det meste. Der ligger det jo så mye bra så det er ikke rart jeg bruker den så ofte.

Når jeg nå skal bake så har jeg jo begrenset med kakebokser. Det kan se mye ut, men i virkeligheten så er det jo ikke det. Kakebokser blir jo veldig fort fylt opp og når jeg skal lage så mange forskjellige slag så kan det bli vanskelig å finne plass til alle. Da er det jo godt at jeg er flink til å bruke plassen godt. Bare å se i fryseren. Vi har en bitteliten fryser, men det er utrolig hvor mye mat jeg klarer å stable inni der. Så jeg skal nok få plass (uten å mose kakene) ved å stable dem godt. Dessuten trenger jeg jo ikke lage store porsjoner. Det viktigste er jo at kakefatet har mye å velge mellom og ser fint ut. Ingenting gir meg mer glede enn å legge opp og sette frem et kakefat med masse gode kaker. Så da er det vel egentlig bare å sette i gang med kakebakingen etter frokost også kommer det oppskrift så fort jeg har fått bakt ferdig. Denne dagen kommer til å bli skikkelig koselig!

Hvis du ikke vil gå glipp av oppskrifter og annet koselig til jul så følg bloggen på facebook HER. Der legger jeg ut link til alle blogginnleggene.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg