Baker midt på natta

Som vanlig får jeg ikke sove så jeg tenkte ” hvorfor ikke bruke tiden til noe gøy?” Så jeg lette igjennom oppskrifter jeg har lagret på mobilen og det endte til slutt med at jeg bestemte meg for å lage focaccia med rosmarin og olivenolje på toppen. Grunnen til at jeg endte med focaccia var egentlig så enkelt at da har vi det ved siden av tomatsuppe i morgen. I tillegg har samboeren min god frokost hvis han ønsker det. Vi har nemlig kjøpt inn en del rett i koppen i det siste i stedenfor brød. Suppe holder jo mye lengre og det smaker utrolig godt. Med hjemmelagd focaccia ved siden av så blir det jo ekstra god frokost. I tillegg til at jeg har lyst på noe godt og det er faktisk utrolig godt, selv uten noe annet. Focaccia kan jo også brukes som rundstykke. Jeg vet mange syns brie er veldig godt på. Ellers går det jo an å ha eggehakk og spekeskinke på. I tillegg er jo focaccia veldig grei når det kommer til å fryse ned og tine/varme opp.

Når det kommer til oppskriften så tenker jeg å dele den med dere så fort jeg er ferdig på kjøkkenet og har en nystekt focaccia å vise frem.

Dette blir veldig spennende fordi jeg har ikke gjort dette hjemme før, men jeg krysser fingrene og håper det blir et bra resultat. Jeg gleder meg veldig til å smake når den er ferdig og ha det ved siden av middagen i morgen (eller i dag siden det snart er morgen igjen). Hvis det blir suksess så kommer jeg definnetivt til å lage det oftere. Det er kjempe lett å lage. Da jeg gikk på Åssiden vgs Matfag så lagde vi focaccia og den smakte himmelsk. Jeg må si jeg savner en del av oppskriftene fra videregående og alle komfortsonene mine som ligger igjen hos mamma. Heldigvis finnes det mye bra oppskrifter på nettet.

Jeg kommer som sagt tilbake med oppskrift og bilder når jeg er ferdig her. Det tar litt tid med heving og steking, men jeg tror ikke det er noe problem. De fleste av dereleser vel ikke dette før jeg har publisert begge innleggene uansett. Forhåpentligvis ligger dere trygt og godt i senga og sover. Skulle veldig gjerne gjort det selv, men sånn ble det ikke i natt. Det ble andre koselige ting da. Jeg kan ikke akkurat klage fordi natta har ikke vært så ille som for et par netter siden. Det er takket være samboeren min. Hadde han ikke dratt meg med ut så hadde jeg ikke følt meg så bra som jeg gjør nå. Litt utslitt og ganske kjipt å ikke få sove, men det har ikke vært noe anfall i natt og det er jeg veldig takknemlig for. I stedenfor angst og depresjon så er det baketid.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg