Bake noe nytt og spennende

Jeg er veldig glad i å lage mat og kaker. Når kroppen min tillater det så blir det som regel noe godt for både meg og min samboer. Det har gått en del mel for å si det sånn, men det er jo så gøy. Jeg baker alt fra eplekake til ostebriks og det beste jeg vet er å finne på noe nytt å lage. Heldigvis for meg har jeg en samboer som er like glad som meg hver gang jeg skal lage noe.

Den siste tiden har jeg brukt rester fra f.eks taco til å lage fylte rundstykker. Jeg har lagd rundstykker med egg i midten og jeg har også brukt grillet kylling og ost. Det er jo utrolig hva man kan lage om man bare bruker fantasien litt. Jeg er noe av det jeg har lagd den siste tiden.

Det jeg gjorde her var å lage en helt vanlig rundstykkedeig. Jeg lagde 8 like store deler og klemte dem til flate firkanter. Jeg la 4 av dem på ei plate med bakepapir. Så tok jeg raspet ost og grillet kylling i midten av firkanten. Til slutt la jeg en flat firkant av deig over og presset sidene sammen med fingrene. For å gi det en ekstra, liten finish så tok jeg litt revet ost på toppen før jeg satt dem inn i ovnen. Så var det bare å steke dem. Egentlig veldig enkelt og utrolig godt.

Og har man litt kjøttdeig igjen etter taco så er dette en veldig fin måte å bruke det opp på. Jeg gjorde det på akkurat samme måte. Fylte med kjøttdeig og ost. På toppen har jeg ost, pizzakrydder, paprikakrydder og urtesalt.

På bildet over ser dere rundstykker med egg i midten. Da tok jeg bare å lagde et hull i midten så jeg fikk plass til egget. Jeg tok på det krydderet jeg følte passet (salt, pepper og pizzakrydder). Så var det bare rett inn i ovnen. Det er jo så enkelt og utrolig godt. Man må bare la fantasien flyte fritt. Jeg har noen flere idéer jeg har lyst til å prøve, men de deler jeg ikke før de er testet og knipset bilde av.

Vis dere har noen idéer som jeg bør prøve ut så er det bare å slenge dem i kommentarfeltet. Jeg syns det er utrolig spennende å prøve nye ting. Enten det er mat, kaker eller desserter.

Kjøkkenet blir hvertfall brukt. Det syns til tider litt for mye, men sånn er det.man tar det når man orker. Det var det jeg og samboeren min gjorde i dag. Da ble det oppvask på oss og det var utrolig godt å få det unna veien. Et problem mindre å tenke på. Hvertfall for en stund.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg