Avslutter en bra dagen

Da var det blitt kveld og jeg skal legge meg ned på sofaen, slappe av og roe ned kroppen. Det har vært en lang og travel dag med både baking og husarbeid. Jeg er faktisk snart i mål med å skylde all oppvasken som har hopet seg opp de siste dagene og med all bakingen. Så i morgen tenkte jeg å vaske alt sammen sånn at vi kan få det tilbake i skapene sine, der det hører hjemme. Hadde det ikke vært for at jeg er sliten og det sikkert er 40°c her inne så hadde jeg faktisk brukt resten av kvelden på å gjøre det helt rent på kjøkkenet, men tanken på å holde på med varmt vann nå får meg til å smelte. Derfor blir det morgendagens problem.

Også liker jeg uansett å bruke kveldene mine til å slappe av. Det er godt å roe ned kroppen helt før man skal sove. Prøver jeg å legge meg rett etter husarbeid eller trening så får jeg som regel ikke sove. Da er jeg alt for gira og har bare lyst til å gjøre mer. Så nå skal jeg legge meg ned på sofaen, se på tv og kjøle meg litt ned.

I morgen blir det som sagt å vaske all oppvasken, som inkluderer en stor bakebolle med bestikk. Er det noe jeg syns er kjedelig så er det å vaske bestikk, men det må gjøres det også. Jeg må jo si at jeg gleder meg veldig til å få tilbake kjøkkenbenken og bli kvitt alt av skitt og støv. Også får man jo en så utrolig bra følelse når man er ferdige, ser resultatet og kan virkelig nyte orden igjen.

Det går i perioder der det er vanskelig å holde orden. Jeg hater jo rot og jeg vil jo gjerne beholde det ryddig, men så kommer disse dårlige periodene og alt faller fra hverandre. Tidligere har jeg blitt kalt lat og at jeg er rotete, men det er rett og slett på grunn av disse periodene at det blir sånn. Dette kommer av depresjon og det er egentlig noe som har gått opp for meg i det senere. For jeg er egentlig en ganske ryddig person og jeg elsker system. Så det at leiligheten blir rotete har faktisk ingenting med at jeg ikke gidder å rydde. Jeg har bare fått beskjed om at jeg er lat og til slutt har jeg trodd på det selv, men det er sjeldent så enkelt og jeg syns det faktisk er veldig trist hvor fort folk faktisk dømmer andre.

Heldigvis er jeg klar over hvorfor jeg faktisk ikke klarer å holde det ryddig og jeg har sluttet å høre på hva andre mener om meg. For det er bare jeg som kan vite hva jeg er og hvorfor jeg gjør som jeg gjør. Særlig når ingen andre bryr seg nok til å spørre om noe så enkelt som “hvorfor?”. Vi må bli flinkere til å spørre hvorfor en person gjør sånn og sånn i stedenfor å stemple en person som f.eks lat. For det ligger som regel mye mer bak.

Så ja, i morgen skal jeg endelig få ryddet opp rotet på kjøkkenet og få orden igjen. Det vil nok bli bedre for både meg og samboeren min. Og hvis noen lurer på hvorfor han ikke har gjort det så er det fordi han har ligget syk og nå har han mer enn nok med jobben sin. Ellers så hjelper han utrolig masse, bare så det er sagt. Jeg er veldig heldig som har han, men noe må jo jeg gjøre også. Og det har jeg jo gjort. Det er heldigvis ikke så mye som må gjøres ellers før det er klart for halloweenpynten til å komme ut fra boden. Åh, det kommer til å bli så gøy. Ikke veldig lenge igjen nå…

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

4 kommentarer
    1. Var en tur i Hamar og rundt der i helgen. Fint områder med mange muligheter. Fint at man kan ta litt ut og se andre folk. Du lager mye fin og god mat, regner med at noe av er til glede for flere enn deg og samboer. Du er en flink kokk og baker. Håper helsa di er bra og at du har mange fine skogsturer framfor deg. Ha en fin dag.

      1. Mye går faktisk i frysern også lager jeg bare små porsjoner. Vi kjenner ingen rundt her så det er bare vi som spiser det hehe. Helsa går opp og ned, men som regel går det greit. Har faktisk hatt lyst til å dra til Hamar, men vet ikke hva som er der og hva man kan finne på.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg